Yazılan bütün yorumları ve önerileri 2-3 saatimi ayırarak uzun uzun okudum.Gerçekten çok güzel fikirleri olan arkadaşlar var.Bende yıllar önce Malum Online oyunu bırakmıs ve onlarca farklı mmo oynamış birisi olarak Rise Online World'un 2020 yılına yakışır gelişime açık oyuncu dostu bir oyun olmasını bekliyorum.Umarım hayal kırıklığına uğramayız siz değerli oyun yapımcılarının da emeklerinin bouna gitmesini gerçekten istemem.Ama Rise Online World'ü Cilalı bir malum Online World gibi (Dün yediğimiz yemeğin üzerine kaşar koyup bu oyun yeni) koymazsınız umarım yada zamanla geliştirilebilir şekilde tasarlamanızı ümit ediyorum.
1)Oyunun pazar sistemi wow , bdo vb oyunlardaki gibi hem alım hemde satım olayları AH üzerinden tek bir npc ile rahat rahat bakabilmeliyiz malum 3-5 item alıp satıcaz diye pc yi boşu boşuna açık bırakmaya ve oyunda kalabalık yapmaya gerek yok.Elektrik fiyatları da malum Bunu güncel mmolar gibi tasarlamanızı tavsiye ederim.
2)Ah de yada pazarda satılabilecek itemlerin altında ortalama pazar fiyatı yada minimum - maksimum pazar fiyatı kesinlikle yazmalı bu sayede dolandırıcılara engel olmuş ve item piyasasını takip etmek için ektra bir çaba harcamamış oluruz.
3)Oyunda olacak olan Premium Mağzada bu benim düşüncem bdo daki gibi tek tip premium olmalı premium mağzadaki diğer kozmatikler Malum Online World'deki gibi az bile olsa bir karakter güçlendirmesi vermemeli ve bunlar süreli olmamalı. Örnek veriyorm ben karkaterime power up storeden bir Outfit , Skin görüntüsünü değiştiren birşey aldığımda mesela %10 exp bonus verse oyunu çok etkilemez yada %50 şansla karkaterim expe yattığında exp gitmeme şansı verebilir.yada İtemlerin durability'sini (dayanıklılığını %10) arttıran bir özellik eklenebilir böylece alan kişilerde azda olsa aldıkları Skin-Outfitleri faydalarını görürler ve oyun içi ektra bir p2w etkisini en aza indirmiş olursunuz.Ve satılan pet , outfit , skin , gibi şeyler lütfen sınırsız olsun her ay bunlara ektra para vermeyelim.Tabiki sizde bu oyunu bizim kara kaşımıza kara gözümüze yapmıyorsunu sizde para kazanın bunun için güncecl oyunlarda olan Battle pass sistemini ve aylık premium sistemini getirirseni bence oynayan oyunların minimum %80-85'i düzenli olarak premium ve battle pass gibi içerikleri alarak oyunu destekleyeceklerdir.Malum siz oyuncuya bir adım gelin Böyle güzel bir oyun ve oyun yönetimi de oyuncuyu önemserse oyuncular size koşarak gelir.
4)Artık oyundaki yaratıkları grind (farm) yaparak oyun için para kasma sistemi bence eskide kaldı kesinlikle para kasma sistemi meslekler ve çeşitli etkinliklere dayandırmalı (Dungeon , Raid , Oyun içi Meslek , Günlük haftalık aylık questler ve World Boss ve Oyun içi eventler )
5)World Bosslar en çok damage atan yada ilk hasar veren kişiye değil hasar vuran herkese kutu vermeli drop şansı ona göre ayarlanabilir.
6.)Takılan itemler Hesaba yada Karaktere bağlı olmalı ki p2w'in önüne geçilebilmeli.
7)Oyunda Son bir seviye olmalı ve Skiller Malum Online World'deki gibi açmak için çok fala para ve emek harcanmamalı belli bir quest serisinin sonunda elde edilebilmeli.
8)Oyunun hikayesi belli bir quest dungeon ve oyun içi etkinliklerle bize anlatılmalı ve son seviyeye ulaşılmalı malum mmo'lar son seviyeye geldikten sonra başlayan oyunlardır.Oyunu oynayacak kitlenin yaş ortalamasının en az 20-25 arasında olacağını düşünüyorum.Artık hiç birimiz bilgisayar başında saatlerce oturup farm yapacak yaratık kesecek zamanı olduğunu sanmıyorum ve oyuna olan ilgi ve talepten ötürü exp slotlarında birbirimizi kırmaya üzmeye gerek yok son seviyeye gelip raid , dungeon , pvp , oyun için etkinlik ve eventlerle vakit geçirip eylenmek çok daha güzel olacaktır.Oyunu oynayan insanların hayatlarından ödün vermeden biyerlere gelebilmeleri gerekir.İnsanların hayatlarını oyunlarda birşeyler başarmak için çalmanın mantıklı olacağını düşünmüyorum.En son mmo'yu bırakma sebebim 1 yıl içinde 3100 saat gibi bir süre oynamamdı.Bu tamamen kendi fikrim artık işi gücü olan insanlarız ve ne kadar istesekde artık 1 gün içinde 2-3 saat oyuna vakit ayırmak benim için bir lüks bu oyun için bu süreyi ayırırım ama yıllarımı yada günün yarısını bir oyuna harcamadan birşeyler elde edemeyecek bir oyun yaparsanız malesef ki oyunu oynayabileceğimi sanmıyorum.O yüden level farmla değil oyun içindeki vaktimizi oyun içi dungeon event pvp ve diğer eylenceli şeylerle harcamak çok daha mantıklı ve oyuncuların daha çok hoşuna gideceğini düşünüyorum malumunuz güncel oyuncu kitleside arıtk mmo tarzı oyunlardan uzaklaşıyor ve oyun firmaları mmolara yatırım yapmayı bıraktı 2000'li yıllardaki gibi heryer mmo değil ve o zamanlarda açılan mmoların çoğu şuan kapanmış durumda.
9)İtem konusndada p2w şeklinde kasılmayacak eski tip upgrade sistemi yerine daha yenilikçi bir sistem Wow'daki gibi olabilir bir sistem olabilir pvp itemleri atıyorum pvp yaparak elde ettiğimiz puanlarla alınabilen bir sistem yada dungeon , raidlerden kasabildiğimiz pvp deki üstünküklerin item bazlı değil daha çok strateji ve playerlik üzerine kurulması ve itemlerin herkes tarafından aşırı derecede emek yada şans ile değil daha kolay yollarla elde edilerek daha eşit ve adaletli şekilde pvp ve pk atılabilen bir ortamda herkesin daha çok zevk alacağını düşünüyorum.
Umarım uğraşlarını ve emeklerini boşa çıkmaz ve sadece Türkiye için değil Dünya çapında özgün yenilikçi oyuncuyu düşünen ve Tahtı sallansada 2004 yılından beri 16 yıldır ayaktta duran WoW gibi bir efsanevi oyunu ortaya koyarsınız.Bizlerde sizlerin başarısını oyununuzu oynarak destek olur ve buna tanık olma şansını yakalayan nesil oluruz ve çocuklarımıza torunlarımıza anlatatcak güzel anılara sahip oluruz.Tavsiyelerimi okuduğunuz ve bizleri şimdiden böyle bir girişimle heycanlandırdığınız için teşekkür ederim.