• Rise Online World Türkiye'nin, hiçbir kurum, kuruluş ve Rise Online World ile bağı bulunmamaktadır. Gönüllü oyuncular tarafından kurulmuştur.

Oyunda ne tür özellikler olmasını isterdiniz?

Insurgent

Yeni Oyuncu
Sınıf SeçilmediSeçilmedi
Mesajlar
7
Tepki puanı
22
Puanları
3
Evet arkadaşlar burada oyunda görmek isteyeceğimiz diğer oyunlardan beğendiğimiz özellikleri veya aklınıza gelen güzel olabilecek şeyleri konuşabiliriz.
Anladığım kadarıyla yapımcılar yorumları okuyup dikkate alıyorlar. bkz. Sıkça sorulan sorular, game play videosu.
Ben başlıyorum. Belkide bunlar vardır bilmiyoruz ama yapımcılar okursa fikir verebilir.

1 - Lost Ark gibi dungeonlar olabilir her seviyede farklı zorluklarda ve değerli takı zırh kasmak için.
2 - Oyunda meslekler olması mesela pot üretmek için meslek, toplayıcılık, avcılık, balıkçılık gibi.
3 - Oyun içi gatelerden ışınlanma olayları dışında binek hayvanlar, gemi, balon gibi ögeler olabilir.
4 - Knight online gibi eşya güçlendirmek için sadece belirli bir taş vs. olmamalı, her farklı seviyeler için farklı taşlar gemler olmalı.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar, umarım bunları okur ve değerlendirirler
 

Tekitekurin

Leader of Booster
WarriorTekitekurin
Mesajlar
100
Tepki puanı
92
Puanları
28
Evet arkadaşlar burada oyunda görmek isteyeceğimiz diğer oyunlardan beğendiğimiz özellikleri veya aklınıza gelen güzel olabilecek şeyleri konuşabiliriz.
Anladığım kadarıyla yapımcılar yorumları okuyup dikkate alıyorlar. bkz. Sıkça sorulan sorular, game play videosu.
Ben başlıyorum. Belkide bunlar vardır bilmiyoruz[/B] ama yapımcılar okursa fikir verebilir.

1 - Lost Ark gibi dungeonlar olabilir her seviyede farklı zorluklarda ve değerli takı zırh kasmak için.
2 - Oyunda meslekler olması mesela pot üretmek için meslek, toplayıcılık, avcılık, balıkçılık gibi.
3 - Oyun içi gatelerden ışınlanma olayları dışında binek hayvanlar, gemi, balon gibi ögeler olabilir.
4 - Knight online gibi eşya güçlendirmek için sadece belirli bir taş vs. olmamalı, her farklı seviyeler için farklı taşlar gemler olmalı.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar, umarım bunları okur ve değerlendirirler
Biraz BDO biraz WOW diyorsun yani :)
 

Tekitekurin

Leader of Booster
WarriorTekitekurin
Mesajlar
100
Tepki puanı
92
Puanları
28
Account Bound Sistemi :

Bir çok MMORPG ' de gördüğümüz bu sistemin bizim içinde bence şekillendirilerek kullanılmasında fayda görüyorum. İsteğimi burada ki kitlenin yoğunluğuna göre de örneklendireceğim.

Öncelikle bu sistemi bilmeyen, daha önce oynadıkları oyunda denk gelmeyen arkadaşlarımız için; Düşürdüğünüz item sadece sizin hesabınızda kullanılabilir oluyor kaba tabiri bundan ibaret. KO tabanlı çok fazla takipçimiz olduğunu varsayarak konuşuyorum; OLD itemlerin takılmış hali.

Örneklendirmemi KO bazlı yapacağım zira bu oyunun takipçi kitlesini sanırım şuan %80 lerde KO tarafında ki arkadaşlar olarak görüyorum.

Mesela 2 adet bossumuz olsun. Bunlardan birtanesi Atilla birtanesi Atilla-x olsun. Biliyorsunuz ki bu oyunu oynayan arkadaşlar için Atilla'dan çıkan itemler önemli itemlerdir. Bu bossun bekçileri olur, hatta uykusuz geceleriniz olduğu olmuştur. Kimisi ticarete dökmüştür, kimisi hırsa dökmüştür bu boss işini. Bunu şu şekilde yapmanın bence hem oyun içi ekonomiye, hem tekil oynayan kullanıcıya, hem bossa verilen kıymete değeri çok yüksek olacaktır. Atilla dediğimiz bossun kesilmesi 8 16 24 kişi artık ne ise zorluk seviyesinde olsa ve parti ile harici kesilmesinin mümkünatı olmasa bu hem oyun içi dinamikleri oyunun en iyi 10 karakterinden sıyırır, hem oyun içi etkileşimi artırır, hem clan değerini çok daha fazla ortaya koyar. Burada çıkan item satılabilir ve her yerde kullanılabilir olsa. Düşecek olan itemin paydaşını artırır, satılsa dahi elde edilen oyun gelirinin 1 kişiye değil 20 kişiye dağılmasını sağlar, tek başına para babası kıvamına gelen kişileri ortadan kaldırır, oyun içinde oyun parasının daha çabuk harcanabilir ve takas edilebilir hale gelmesini sağlar diye düşünüyorum. Gelelim Atilla-x bossumuza bu mobumuzda solo kesilebilmeye yatkın ( tabikide worm'den bahsetmiyoruz :) ) yada 2 kişi ile kesilmeye müsait olsa bundan çıkan item aynı itemin ACCB hali olsa. Bunu kesen adamın bir daha bu boss ile işi olmasa ve kesme amacı tamamen karakterinin orta seviyede oyun içi tüm gereksinimlerini karşılayabilecek hale getirecek seviyede olsa çok daha güzel olmaz mı ? Hem oyuna tutunacak seviye herkeste item olmasını sağlar, hem arsa bekçilerini ortadan kaldırır. Bundan düşen item ACCB olacak ve bence çokta güzel olacak. Tüm bosslar için bir mini boss mantığı yani ancak bu mini bosslarda tabiki o kadar kolay kesilmeyecek. Bence bu sistem çok fazlası ile yararlı olabilek bir sistem. Tabiki sizlerinde görüşlerini merak ediyorum bu konuda.
 
Son düzenleme:

tetsu

Yeni Oyuncu
Sınıf SeçilmediSeçilmedi
Mesajlar
2
Tepki puanı
4
Puanları
3
Life skill mantığı şu an çoğu oyunda tutan bir durum. PVE ve lifeskill kasmayı seven arkadaşlar için ve özellikle de AFK kasabileceğimiz balık tutmak ya da exp kasabilmelik durumlar olması yine vakit ayıramayanları da memnun edecektir diye düşünüyorum. PK mevzusu dışında Lifeskill gerçekten önemli bir ihtiyaç.
 
KS
Insurgent

Insurgent

Yeni Oyuncu
Sınıf SeçilmediSeçilmedi
Mesajlar
7
Tepki puanı
22
Puanları
3
5 - Silkroad online'ın üzerine kurulu olduğu Kervan sisteminin bir benzeri burada da olabilir, hem pvp hem de oyun içi para kasmayı sentezlemiş bir sistem güzel olurdu.
 

EcLipse

Yeni Oyuncu
Sınıf SeçilmediSeçilmedi
Mesajlar
1
Tepki puanı
5
Puanları
1
Her karakterin birbiriyle vs atabilecek seviyede olması gerekiyor. Sadece savaşçıyı güçlü yapıp mage karakterini güçsüz yapmak oyunun hitap ettiği kesimi daraltır. Çünkü herkes kendine yakın hissettiği karakteri oynar ve onun güçsüz bir karakter özellikleri olmasını istemez.
 
KS
Insurgent

Insurgent

Yeni Oyuncu
Sınıf SeçilmediSeçilmedi
Mesajlar
7
Tepki puanı
22
Puanları
3
6 - Metin 2 de metin taşları diye birşey vardı sanırım tüm haritaların rastgele yerlerinde belirli saatlerde çıkıyordu, bu şekilde bir kompozisyon içinde değerli eşya güçlendirme materyalleri çıkabilir.
 

ServetAKY

Yeni Oyuncu
Sınıf SeçilmediSeçilmedi
Mesajlar
7
Tepki puanı
6
Puanları
3
Zirve için oynanacak bir oyun olmalı. Sadece oynamak için değil farklı beyin fonksiyonlarını da kullanabilip çeşitli kurgular ile ilerleyebilinmeli. Oynayan her bir oyuncunun bir vizyon sahibi olması gerektiği benimsenmeli. Oyun geniş kitleye yayıldığında şirket arkası işlerle değil örnek firmaların yaptığı fuar etkinlikleri ya da turnuvalar ile beceri yarıştırılmalı. Takımlar oluşturulup profesyonelliğe ilerletilmeli. O kadar zaman geçirilen ne varsa her aynı önemli, dönüşü yok. Bu yüzden oyundan öte ortama dönüşmeli.
 

ReginaMeis

Aktif Oyuncu
RogueReginaMeis
Mesajlar
198
Tepki puanı
174
Puanları
43
Uzun bir post olacak, birden fazla parça halinde atabilirim eğer kabul etmezse şimdiden okuyacak kişilere teşekkür ederim.

Yaklaşık 15 senedir MMORPG oynayan birisiyim. Bütün MMORPG'lere başladım ve uzun soluklu olarak oynadım. Dolayısı ile oyunların iyi tarafını kötü tarafını görme fırsatım oldu. Tam bu oyun tarzı artık bitti derken yeni bir oyunun çıkacak olması çok heyecanlandırdı. Burada kalkıp "Şu oyundan çalmışsınız.","Bu oyundan almışsınız.","Şu skill bunun benzeri olmuş." gibi şeyler söyleyecek değilim. MMORPG yapmak zaten başlı başına muhteşem bir efor ve düzen isteyen bir olay. Bir yazılım mühendisi ve oyun developeri olarak başka oyunlara benzediği için bir oyunu yermek yada eleştirmek ne benim ne kimsenin haddine olacak birşey. Fakat dikkatimi çeken bir husus, özellikle bir MMORPG'ye diğerlerinden çok daha fazla benziyor olması. Benim için bu hem muhteşem hem çok tedirgin edici bir olay. Daha önceden o oyunu eleştirel konular açmıştım kendi forum sitesinde. Şimdi hem Rise Online World'de olmaması gereken ve olması gereken şeylerden bir kaç örnek vereceğim.

1 - Statların açıklamaları
Rise Online World Mage videosu paylaşmıştı ve benzerliğinden dolayı endişelerimden birisi bu. Karakterimize verdiğimiz özelliklerin tam olarak neler kattığını görebilmemiz gerekiyor. Üstü kapalı olarak oyunculardan keşfedilmesi beklenilmemeli. Aşağıda verdiğim örnekler Mage sınıfına verilebilecek statların özelliklerini gösteriyor. Sadece buna verin bu iyidir mantığı değil, her sınıfın her stata değişik koşullarda, farklı şartlar altında ihtiyacı olabileceği gibi tasarlanması çeşitliliği arttıracaktır.
Mage
MP : Verilen puan başına damage .. kadar artar.
INT : Verilen puan başına pasif hız kesme özellikleri +%0,.. kadar artar. Mana havuzu .. kadar artar.
HP : Verilen puan başına sağlık havuzu .. kadar artar. Defans .. kadar artar.

2 - Skillerin Açıklamaları
Benzerliğinden korktuğum ve kesinlikle olmaması gereken bir durum. Kullandığımız skillerin tam olarak nasıl çalıştığını, nelerden etkilendiklerini, hangi koşullarda vurdukları hasarın azalacağını skilin açıklamasında görmemiz gerekmekte. Bir sınıfın son skilinin açıklaması "En güçlü ok" olmamalı. 2020 yılında çıkacak bir MMORPG'de böyle bir şey kabul edilemez.


3 - Eşyaların Verdiği Özelliklerin Açıklamaları

Benzerliğinden korktuğum bir başka durum ise eşyaların verdiği özelliklerin karakterimizin üstündeki hesaplandırmalarının tam olarak bize gösterilmesi. Birden fazla aynı özelliğin nasıl toplandığını teori olarak değil de, karakter özellikleri sekmesinden Toplam Savuşturma Yüzdesi : %12.5 gibi görmek oyuncuları çok daha rahat ettirecektir. Böylece taktığımız eşyaların üzerinde bulunan özelliklerin sadece yazıdan ibare olmadığını anlamış oluruz.


4 - Sınıfa Özgü Eşya Özellikleri

Herhangi bir eşyanın üzerindeki özelliğin bütün sınıflara mı yoksa sadece belirli bir sınıfa mı etkili olduğunu anlayabilmemiz lazım. Örneğin Ateş Hasarını %30 Arttırır (Sadece Mage Sınıfı İçin) gibi açıklamalar oyunculara yardımcı olacaktır.

5 - Hurafelerin Önüne Geçmek
Oyunu keşfetmek her ne kadar keyifli bir süreç olsa da bu keşif olayını çok salmamak gerekiyor. Oyunda olan bütün mekanik ve özelliklerin, oyunculara açık bir şekilde anlatılması, gösterilmesi ve söylenmesi gerekiyor. Bir özellik getirilecekse bunun diğer bütün mekaniklerle ilişkisinin belirlenmesi kafa karışıklıklarının önüne geçecektir.

6 - F2P Mantığına Ters Düşmemek
Sıkça sorulan sorularda oyun içi mağaza sisteminin olacağını yazmış yetkili kişiler. Bu mağazanın kozmetik veya ufak kolaylıklar dışına çıkmaması bütün oyun ortamı için en sağlıklısı olacaktır diye düşünüyorum. Para ile diğer oyunculara avantaj sağlanılması hiç mantıklı bir olay değil. Oyundan keyif alabilmek için aylık bir kaç milyar yatırmak akıl işi değil.

7 - Oyun İçi Market
Üstte açıkladığıma ek olarak, para ile alınan eşyaların, oyunu oynayarak ücretsiz de elde edilebiliyor olması çok yerinde bir olay olur. Günlük, haftalık ve aylık görev sistemleri ile maddi durumu olmayan veya oyuna para yatırmanın mantıksız olduğunu savunan kişilerin de o eşyalara erişimini sağlamak güzel bir intiba bırakacaktır diye düşünüyorum. Böylece sadece zamanı olmayıp veya uğraşmak istemeden eşyalara ulaşmak isteyen kişiler ücretini ödeyip elde edebilirken, normal oyuncular da o eşyaları elde edebiliyor olurlar. Bu oyun topluluğu içinde huzuru sağlayacaktır.

8 - Oyun İçi Alımların Karakterlerin Önüne Geçmemesi
Ücretli alınan eşyaların diğer karakterlerin skillerinin önüne geçmemesi gerekir. Örneğin Priest (Çoğu MMORPG'de olduğu gibi bu oyunda da olacağını varsayarak konuşuyorum) sınıfının sağladığı can veya defans skillerinin kağıt versiyonları eklenecek ise daha güçsüz olmalı bu kağıtlar. Bu sayede o sınıfa da ihtiyaç duyulmalı ve göz ardı edilip kullanılmamazlık yapılmasın.

9 - Solo (Tek Başına) Oynama
Elbette ki parti veya klan ile oynamanın birçok artısı olmalı fakat tek başına oynamak isteyen kişilerin de oyunda ilerlemesini mümkün kılacak seçenekler olmalı.

10 - Eşya Düşme Sistemi
Knight Online oyununda canavar kesilene kadar kime eşyaların düşeceği belli olmuyor. Fazla vurdun az vurdun % can attın gibi. Bunun yerine World of Warcraft'taki ilk vuruşu yapan kişide kalması mantıklı olacaktır. Böylece o partide kalacak bu partide kalacak, vurmayalım etmeyelim kavgalarının önüne geçilmiş olur. Drobu alacak partide canavarın can barı kırmızı iken, diğer bütün kişilere gri olarak gözükmesi UI olarak güzel olacaktır.

11 - Dungeon Sistemi
MMORPG'lerin olmazsa olmazıdır. Rise Online World'de de kesinlikle olması gereken bir özellik. Tek başına, 4 kişi, 8 kişi, 16 kişi, 32 kişi gibi seçenekler ile kişi sayısı arttıkça canavarların da gücünü arttırarak optimize edilmeli. Böylece herkes faydalanabilmeli. Tabi ki bazı özel dungeonlara minimum 16 veya 32 kişi gerekebilir. Bu da daha üst seviye eşyalara ulaşmak için grupla haraket etmeyi teşvik edecektir.

12 - Eşya Sistemi
Oyun sonu statik eşyalar ve özellikler yerine daha çok set veya legendary item mantığı çok daha uygun olacaktır. İtemleri upgrade etmek yerine, çok çeşit item koyup bu itemleri common, rare, epic, mythic, legendary gibi sınıflara koymak daha mantıklı olacaktır diye düşünüyorum. Bu eşya sisteminde WOW'un sistemine benzer bir sistem kullanılabilir.

13 - Drop Dağıtım Sistemi
Burda yapılacak en mantıklı haraket yine WOW sistemini kullanmaktır. Party başkanının ayarlayacağı birden fazla seçenek ile birlikte, roll mantığının gelmesi gerekmekte. Böylece canavardan düşen bir eşyaya iki kişinin ihtiyacı varsa, sistem tarafından zar atılmalı ve yüksek gelen zara eşyanın gönderilmesi uygun olacaktır. Böylece kavgaların ve haksızlıkların önüne birazcık geçilebilir diye düşünüyorum.

14 - Oyuna Girmek İçin Premium
Knight Online gibi sistem yoğunluğundan dolayı premiumlu oyuncuların sadece belirli sunuculara girdiği bir sistem kesinlikle olmamalı. Eğer sunucular kaldırmıyorsa oyuncuları, premium aldırmak yerine oyunu direk aylık ücretlendirme üzerine kurup, bu ücretlerden server ihtiyaçları karşılanmalı.

15 - Account Bound Sistemi
Belirli seviye üstü eşyaların, giyildikten veya canavardan düştükten sonra account bound (o hesapta sabit) olması gerekmekte. Böylece eşyaların gerçek para karşılığında satılmasının önüne bir nebze geçilecektir.

16 - Oyunun Kendi Launcheri
Şu an bize verilen bilgiler doğrultusunda herhangi bir oyun launcheri kullanılmayacak (Steam, Origin vs.). Oyunun kendi launcherinde oyun içinde olanların oyun dışındakilerle bir şekilde mesajlaşma imkanının olması çok güzel olacaktır. Steamdeki gibi; sadece launcheri açık olan arkadaşlarımızı oyun içinden davet edebilmeli veya onlarla sohbet edebilmeliyiz. Oyun içinden de arkadaş listemizde Oyunda veya Launcherde diye ayrı iki durum şeklinde gösterilebilir. Çevrimdışıyken dahi mesaj gönderilebilmeli, mesaj gönderilen kişi launcherini açtığında bu mesajları görmelidir.

17 - Oyundaki Pazar Sistemi
Oyundaki pazar sistemini bilmiyoruz henüz ama MMORPG pazar sistemi denildiğinde akla gelen oyun Knight Online'dır. Keyifli ama bir o kadar da eksiği olan bir sistem. Pazar kurduğumuzda bilgisayarımızın açık kalma durumu veya oyunun açık kalma durumu çok gereksiz bir olay. Eğer bu sistem kullanılacaksa bir kaç değişiklik gelmelidir. Örneğin; pazar kurulduktan sonra oyundan çıkılabilmeli ama oyunda karakterimizin aktif bir şekilde pazarda durması gerekli. Pazarlık yapmak isteyen arkadaşlarımız bize launcher üzerindeki (16. Maddede açıkladığım gibi) sohbet sisteminden ulaşabilmeli, dertlerini anlatabilmelidir. Böylece pasif bir süreç isteyen pazar sistemi boyunca ne bilgisayarımızın gücünü boş yere harcamamış oluruz. Pazar kurduğumuz süreçte başka bir oyun oynayabilir, film izleyebilir, işlerimizle uğraşabilir ya da bilgisayarı kapatabiliriz.

18 - Gold ve Eşyaların Gerçek Para ile Satışı
Bir oyunda kesinlikle ama kesinlikle olmaması gereken bir olay. Emek ile birşeyler yapmaya çalışırken 150bin lira gibi absürt rakamlar veren kişilerin sizin oyun keyfinizi yoketmesi, oyunun da yokolması demektir. Oyunda kesinlikle hiçbir şeyin gerçek paraya dönüştürülmemesi gerekiyor. Yoksa oyunu işyeri gibi kullanıp gerçek oyuncuları uzaklaştırır, para avcılarına mesken edersiniz. Sizin belki aylarca uğraştığınız bir eşyayı birisi sadece parası var diye gidip alırsa, şahsen o oyunu oynamak için bir neden göremiyorum. Oyunun topluluğu o oyun keyif verdiği için oynamalı. Eğer bir oyun para kazandırdığı için oynanıyorsa bir şeyler yanlış gidiyor demektir. Şimdi tekrardan forumda bir göz gezdirdim direk karakter alımı, item alımı gibi başlıklar var. Bu yöntemi cidden kullanmamalı yönetim. MMORPG türünün en sakıncalı konusudur.
 

Tekitekurin

Leader of Booster
WarriorTekitekurin
Mesajlar
100
Tepki puanı
92
Puanları
28
Uzun bir post olacak, birden fazla parça halinde atabilirim eğer kabul etmezse şimdiden okuyacak kişilere teşekkür ederim.

Yaklaşık 15 senedir MMORPG oynayan birisiyim. Bütün MMORPG'lere başladım ve uzun soluklu olarak oynadım. Dolayısı ile oyunların iyi tarafını kötü tarafını görme fırsatım oldu. Tam bu oyun tarzı artık bitti derken yeni bir oyunun çıkacak olması çok heyecanlandırdı. Burada kalkıp "Şu oyundan çalmışsınız.","Bu oyundan almışsınız.","Şu skill bunun benzeri olmuş." gibi şeyler söyleyecek değilim. MMORPG yapmak zaten başlı başına muhteşem bir efor ve düzen isteyen bir olay. Bir yazılım mühendisi ve oyun developeri olarak başka oyunlara benzediği için bir oyunu yermek yada eleştirmek ne benim ne kimsenin haddine olacak birşey. Fakat dikkatimi çeken bir husus, özellikle bir MMORPG'ye diğerlerinden çok daha fazla benziyor olması. Benim için bu hem muhteşem hem çok tedirgin edici bir olay. Daha önceden o oyunu eleştirel konular açmıştım kendi forum sitesinde. Şimdi hem Rise Online World'de olmaması gereken ve olması gereken şeylerden bir kaç örnek vereceğim.

1 - Statların açıklamaları
Rise Online World Mage videosu paylaşmıştı ve benzerliğinden dolayı endişelerimden birisi bu. Karakterimize verdiğimiz özelliklerin tam olarak neler kattığını görebilmemiz gerekiyor. Üstü kapalı olarak oyunculardan keşfedilmesi beklenilmemeli. Aşağıda verdiğim örnekler Mage sınıfına verilebilecek statların özelliklerini gösteriyor. Sadece buna verin bu iyidir mantığı değil, her sınıfın her stata değişik koşullarda, farklı şartlar altında ihtiyacı olabileceği gibi tasarlanması çeşitliliği arttıracaktır.
Mage
MP : Verilen puan başına damage .. kadar artar.
INT : Verilen puan başına pasif hız kesme özellikleri +%0,.. kadar artar. Mana havuzu .. kadar artar.
HP : Verilen puan başına sağlık havuzu .. kadar artar. Defans .. kadar artar.

2 - Skillerin Açıklamaları
Benzerliğinden korktuğum ve kesinlikle olmaması gereken bir durum. Kullandığımız skillerin tam olarak nasıl çalıştığını, nelerden etkilendiklerini, hangi koşullarda vurdukları hasarın azalacağını skilin açıklamasında görmemiz gerekmekte. Bir sınıfın son skilinin açıklaması "En güçlü ok" olmamalı. 2020 yılında çıkacak bir MMORPG'de böyle bir şey kabul edilemez.


3 - Eşyaların Verdiği Özelliklerin Açıklamaları

Benzerliğinden korktuğum bir başka durum ise eşyaların verdiği özelliklerin karakterimizin üstündeki hesaplandırmalarının tam olarak bize gösterilmesi. Birden fazla aynı özelliğin nasıl toplandığını teori olarak değil de, karakter özellikleri sekmesinden Toplam Savuşturma Yüzdesi : %12.5 gibi görmek oyuncuları çok daha rahat ettirecektir. Böylece taktığımız eşyaların üzerinde bulunan özelliklerin sadece yazıdan ibare olmadığını anlamış oluruz.


4 - Sınıfa Özgü Eşya Özellikleri

Herhangi bir eşyanın üzerindeki özelliğin bütün sınıflara mı yoksa sadece belirli bir sınıfa mı etkili olduğunu anlayabilmemiz lazım. Örneğin Ateş Hasarını %30 Arttırır (Sadece Mage Sınıfı İçin) gibi açıklamalar oyunculara yardımcı olacaktır.

5 - Hurafelerin Önüne Geçmek
Oyunu keşfetmek her ne kadar keyifli bir süreç olsa da bu keşif olayını çok salmamak gerekiyor. Oyunda olan bütün mekanik ve özelliklerin, oyunculara açık bir şekilde anlatılması, gösterilmesi ve söylenmesi gerekiyor. Bir özellik getirilecekse bunun diğer bütün mekaniklerle ilişkisinin belirlenmesi kafa karışıklıklarının önüne geçecektir.

6 - F2P Mantığına Ters Düşmemek
Sıkça sorulan sorularda oyun içi mağaza sisteminin olacağını yazmış yetkili kişiler. Bu mağazanın kozmetik veya ufak kolaylıklar dışına çıkmaması bütün oyun ortamı için en sağlıklısı olacaktır diye düşünüyorum. Para ile diğer oyunculara avantaj sağlanılması hiç mantıklı bir olay değil. Oyundan keyif alabilmek için aylık bir kaç milyar yatırmak akıl işi değil.

7 - Oyun İçi Market
Üstte açıkladığıma ek olarak, para ile alınan eşyaların, oyunu oynayarak ücretsiz de elde edilebiliyor olması çok yerinde bir olay olur. Günlük, haftalık ve aylık görev sistemleri ile maddi durumu olmayan veya oyuna para yatırmanın mantıksız olduğunu savunan kişilerin de o eşyalara erişimini sağlamak güzel bir intiba bırakacaktır diye düşünüyorum. Böylece sadece zamanı olmayıp veya uğraşmak istemeden eşyalara ulaşmak isteyen kişiler ücretini ödeyip elde edebilirken, normal oyuncular da o eşyaları elde edebiliyor olurlar. Bu oyun topluluğu içinde huzuru sağlayacaktır.

8 - Oyun İçi Alımların Karakterlerin Önüne Geçmemesi
Ücretli alınan eşyaların diğer karakterlerin skillerinin önüne geçmemesi gerekir. Örneğin Priest (Çoğu MMORPG'de olduğu gibi bu oyunda da olacağını varsayarak konuşuyorum) sınıfının sağladığı can veya defans skillerinin kağıt versiyonları eklenecek ise daha güçsüz olmalı bu kağıtlar. Bu sayede o sınıfa da ihtiyaç duyulmalı ve göz ardı edilip kullanılmamazlık yapılmasın.

9 - Solo (Tek Başına) Oynama
Elbette ki parti veya klan ile oynamanın birçok artısı olmalı fakat tek başına oynamak isteyen kişilerin de oyunda ilerlemesini mümkün kılacak seçenekler olmalı.

10 - Eşya Düşme Sistemi
Knight Online oyununda canavar kesilene kadar kime eşyaların düşeceği belli olmuyor. Fazla vurdun az vurdun % can attın gibi. Bunun yerine World of Warcraft'taki ilk vuruşu yapan kişide kalması mantıklı olacaktır. Böylece o partide kalacak bu partide kalacak, vurmayalım etmeyelim kavgalarının önüne geçilmiş olur. Drobu alacak partide canavarın can barı kırmızı iken, diğer bütün kişilere gri olarak gözükmesi UI olarak güzel olacaktır.

11 - Dungeon Sistemi
MMORPG'lerin olmazsa olmazıdır. Rise Online World'de de kesinlikle olması gereken bir özellik. Tek başına, 4 kişi, 8 kişi, 16 kişi, 32 kişi gibi seçenekler ile kişi sayısı arttıkça canavarların da gücünü arttırarak optimize edilmeli. Böylece herkes faydalanabilmeli. Tabi ki bazı özel dungeonlara minimum 16 veya 32 kişi gerekebilir. Bu da daha üst seviye eşyalara ulaşmak için grupla haraket etmeyi teşvik edecektir.

12 - Eşya Sistemi
Oyun sonu statik eşyalar ve özellikler yerine daha çok set veya legendary item mantığı çok daha uygun olacaktır. İtemleri upgrade etmek yerine, çok çeşit item koyup bu itemleri common, rare, epic, mythic, legendary gibi sınıflara koymak daha mantıklı olacaktır diye düşünüyorum. Bu eşya sisteminde WOW'un sistemine benzer bir sistem kullanılabilir.

13 - Drop Dağıtım Sistemi
Burda yapılacak en mantıklı haraket yine WOW sistemini kullanmaktır. Party başkanının ayarlayacağı birden fazla seçenek ile birlikte, roll mantığının gelmesi gerekmekte. Böylece canavardan düşen bir eşyaya iki kişinin ihtiyacı varsa, sistem tarafından zar atılmalı ve yüksek gelen zara eşyanın gönderilmesi uygun olacaktır. Böylece kavgaların ve haksızlıkların önüne birazcık geçilebilir diye düşünüyorum.

14 - Oyuna Girmek İçin Premium
Knight Online gibi sistem yoğunluğundan dolayı premiumlu oyuncuların sadece belirli sunuculara girdiği bir sistem kesinlikle olmamalı. Eğer sunucular kaldırmıyorsa oyuncuları, premium aldırmak yerine oyunu direk aylık ücretlendirme üzerine kurup, bu ücretlerden server ihtiyaçları karşılanmalı.

15 - Account Bound Sistemi
Belirli seviye üstü eşyaların, giyildikten veya canavardan düştükten sonra account bound (o hesapta sabit) olması gerekmekte. Böylece eşyaların gerçek para karşılığında satılmasının önüne bir nebze geçilecektir.

16 - Gold ve Eşyaların Gerçek Para ile Satışı
Bir oyunda kesinlikle ama kesinlikle olmaması gereken bir olay. Emek ile birşeyler yapmaya çalışırken 150bin lira gibi absürt rakamlar veren kişilerin sizin oyun keyfinizi yoketmesi, oyunun da yokolması demektir. Oyunda kesinlikle hiçbir şeyin gerçek paraya dönüştürülmemesi gerekiyor. Yoksa oyunu işyeri gibi kullanıp gerçek oyuncuları uzaklaştırır, para avcılarına mesken edersiniz. Sizin belki aylarca uğraştığınız bir eşyayı birisi sadece parası var diye gidip alırsa, şahsen o oyunu oynamak için bir neden göremiyorum. Oyunun topluluğu o oyun keyif verdiği için oynamalı. Eğer bir oyun para kazandırdığı için oynanıyorsa bir şeyler yanlış gidiyor demektir. Şimdi tekrardan forumda bir göz gezdirdim direk karakter alımı, item alımı gibi başlıklar var. Bu yöntemi cidden kullanmamalı yönetim. MMORPG türünün en sakıncalı konusudur.

Şimdilik aklıma bu kadar geliyor ama yeni şeyler geldikçe ekleme yapmayı düşünüyorum. İnşallah çok başarılı, katakullisiz, oyuncu dostu bir oyun ortaya çıkar.
Çok emek vererek bir içerik hazırlamışsın müsait bir zamanımda bunu inceleyerek okumak zevk verecek. Emeğine sağlık.
 

CanX

Yeni Oyuncu
Sınıf SeçilmediSeçilmedi
Mesajlar
12
Tepki puanı
20
Puanları
3
1 - Oyunun uygulaması olsun, oyuna girerken rast gele kod versin. Steam deki gibi.

2 - Oyunda karakter siline bilsin, yeri değiştirilebilsin, her karakterin 3 kere isim değiştirme hakkı olsun vb şeyler, ve bunları yaparken kod istesin, üstteki dediğim gibi rast gele uygulama kod versin ve işlemleri yapalım. Ve bu işlemler ücretsiz olsun, bir zahmet.

3 - Oyunda illaki premium tarzı çeşitli şeyler satılacaktır, bu satılan eşyaların ucuz olması gerekiyor. Knight Online de elin Hansı, John'u bu tarz eşyalara 30-40 tl ye sahip olurken, benim vatandaşım 400 tl ödemesin.

4 - Artık yıl olmuş 2020. Eee bi zahmet exp kasmayalım birader. Adamlar 15 yıldır exp kasıo aynı slotta. Counter Strike oynayan adam 15 yıldır aynı köşeden flaşh atıyo. Bitsin bu çile, belirli görevler eşliğinde levelimizi kasalım bu illetten kurtulalım.

5 - Oyuna premium olmadan herkez giriş yapa bilsin. Artık bazı şeyleri aşmanız lazım.

6 - Pazarda sistem olsun. Adam atıyorum kılıcı 10m koymuş. diğer adam gelip de 9,5 koyamasın en alt sınır 10m ise 10m dir. Böylece denge sistemi oluşmuş olur.

7 - Oyunda farma yönelik paketler ve savaşacak insanlara göre paketler olsun.

8 - Oyunda emek dediğimiz sisteme özen gösterirseniz güzel olur.
 

Rosso

Yeni Oyuncu
Sınıf SeçilmediSeçilmedi
Mesajlar
5
Tepki puanı
12
Puanları
3
Pazar satışı alışı yaparken bilgisayarımı açık tutmak istemiyorum ayrıca grafikler hali hazırda iyi gözüküyor pazarda yürür iken kim bilir bilgisayarı nasıl zorlar. Auction house gibi bir sistem getirilebilir. Ayrıca konuyu forumdaki "Görüş ve Öneriler" başlığına taşıyabilirsek daha çok dikkat çeker daha çok kişiye ulaşabiliriz.
 

Tekitekurin

Leader of Booster
WarriorTekitekurin
Mesajlar
100
Tepki puanı
92
Puanları
28
Pazar satışı alışı yaparken bilgisayarımı açık tutmak istemiyorum ayrıca grafikler hali hazırda iyi gözüküyor pazarda yürür iken kim bilir bilgisayarı nasıl zorlar. Auction house gibi bir sistem getirilebilir. Ayrıca konuyu forumdaki "Görüş ve Öneriler" başlığına taşıyabilirsek daha çok dikkat çeker daha çok kişiye ulaşabiliriz.
Wow dakı AH mantıgı cok iyi değil mi gerçekten ya, seni bağlamıyor hiç birşeye.
 

ReginaMeis

Aktif Oyuncu
RogueReginaMeis
Mesajlar
198
Tepki puanı
174
Puanları
43
wow dakı AH mantıgı cok ıyı degıl mı gercekten ya. Senı baglamıyor hıc bır seye.
Evet wow'daki auction house mantığı çok iyi ama ben şahsen Knight Online oyunundaki pazar mantığını çok daha keyifli ve realistik buluyorum. Pazarları tek tek gezip istediğimiz eşyayı bulmak çok hoş bir olay. Regülasyon getirilmesi uygun olacaktır. Ayrıca oyunu açık bırakmamız yerine offline modda da oyunda karakterimizi belirli bir noktada bırakıp pazar kurma sistemi getirilebilir, oyunun dışındayken pazarımız için pm atan arkadaşların mesajları oyun launcherinin belirli bir bölgesine sohbet kısmı eklenilerek elde edilebilir. Böylece sadece pazar için değil, arkadaşlarımızı oyun içine davet etmek için bir sistemimiz olur.
 

ReginaMeis

Aktif Oyuncu
RogueReginaMeis
Mesajlar
198
Tepki puanı
174
Puanları
43
Bir önceki yorumum 1000 karakter sınırına dayandığı için yenisine başlamak durumundayım. Devam niteliğindedir.

19 - Emek Hissiyatının Önemi
Bu konunun üzerine ne kadar düşülse yine de az. Şu anda Rise Online oyununun duyurulmasıyla birçok kişi heveslendi ve oynamaya tekrardan niyetlendi. Bir çok oyunda ismi geçmeye başladı. Eski MMORPG'lerde keyif veren şey oyuncuların emek karşılığında birşeyler elde edebilmesiydi kendi kanaatimce. Saatlerce oynar ufak tefek birşeyler keser eşyalar giyer mutlu olurduk. Bu yeterli gelirdi bize çünkü herkes aynı şekilde oynamaya çalışırdı oyunu. Günümüzde F2P adı altında bütün oyunlar P2W oynanıyor. Rise Online World oynuna giriş yapacak oyuncuların ilk arayacağı özellik paranın düdük alamadığı bir oyun olacaktır. Benim arayacağım özellik bu olacak açıkçası. Eğer kalıcı bir oyuncu kitlesi oluşturmak istiyorsa firmamız kesinlikle gerçek para ile item ve oyun parası satışının önüne geçmeli. Böyle bir durumda ben dahil hiçkimse oyunda kalmayacak, eski alışkanlıklarına ve oyunlarına geri döneceklerdir. Bu kadar emeğin boşa gitmesini düşünmek bile korkutucu ve üzücü.

20 - Sunucu Sayısı Hakkında
Sunucuların kullanıcı oranına göre belirlenmesi ve optimize edilmesi gerekir. Sonradan 1 senede 6 ayda bir sunucu gelmemeli. Bu diğer sunuculardaki oyuncu sayısını azaltacaktır ve oyun keyfini bozacaktır. Eğer oyunumuzda denge sorunu olmaz ise (ki bundan kastım gerçek para ile eşya satın almak) kimsenin sunucunun ne kadar uzun süre açık olacağını umursayacağını düşünmüyorum. Sonuçta o sunucunun en güçlü karakterine sahip kişi zamanını harcayıp emek ile oluşturduysa karakterini, o karakterle diğer oyunculara üstünlük kurmayı hak etmiştir. Yeni bir sunucu ile bu oyuncunun oyun keyfini bölmek çok anlamsız ve mantıksız olur. Çünkü yeni sunucu demek diğer sunuculardan oyuncu çekmek demektir.

21 - Canavar Slotlarının Ayrık Olması Hakkında
Çoğu MMORPG oyununda canavarlar geniş bir alana yayılmış şekilde spawnlanıyorlar. Bu olayın Rise Online'da da olması doğru olacaktır. Bu yöntem görev yapmak isteyen insanlar ile eşya düşürmek isteyen insanlar arasındaki tartışmaları, gereksiz muhabbeti durdurur. Birşeyler düşürmek için 7/24 aynı canavarları kesen yüksek seviyeli karakterler yüzünden görev yapamamak sinir bozucu oluyor. Bunun yanı sıra oyuna daha doğal bir görünüş katacaktır.

22 - Experience Kasma Hakkında
Oyunun hikayesinin bize görev yaptırarak anlatılması çok uygun olacaktır diye düşünüyorum. Maximum seviye ne kadar ise oraya kadar ulaşmamızı sağlayacak görev zincirinin olması hem sürükleyiciliğini arttıracaktır hem de anlamsız şekilde seviye kasabilmek için günlerce tek bir canavar kesme gibi mantıksızlığın önüne geçecektir. Bu yüzden görevler çok fazla experience vermese de daha fazla görev koyularak uzun soluklu bir görev zincirinden sonra maximum levele ulaşmak daha tatmin edici olacaktır.

23 - Canavar Tasarımları Hakkında
Yakın zamanda paylaşılan oyun videosunda birkaç yaratık görme şansımız oldu. Şu ana kadar birbirine benzeyen bir canavar göremedik bu çok güzel birşey. Genelde yükten kaçılmak için aynı canavar tasarımlarını boyut olarak biraz büyülterek farklı isimde oyuna koyma yoluna başvuruluyor. İş gücü olarak güzel olsa da, oyuna çok ucuz bir görüntü katıyor. En azından aynı aileden olduğunu inandığımız canavarlarda (mesela troll ve türevleri) farklı boyutların biraz daha farklı tasarlanması çok daha güzel bir hissiyat katacaktır diye düşünüyorum. Ne bileyim elindeki tokmağın şekli değişir, bi gözü değil üç gözü olur, omuzlarında yara izleri olur vs.

24 - Genel Oyun Tasarımı Hakkında
Oyun videolarını izlediğimde tasarımların orta seviye ve orta seviyenin üstünde olduğunu görüyoruz. Her ne kadar heyecanlanmış ve beğenmiş olsam da, grafikleri beni çok fazla etkilemedi. Çığır açan bir grafik görmüyoruz ki zaten böyle bir grafiği amaçladıklarını da düşünmüyorum. Fakat birçok oyunun yapmış olduğu hataya düşülmesini de istemiyorum. Şu anda bir an evvel MVP (Minimum Viable Product) ilkesine dayanarak oyunun public testlerinin bitirip yayınlanmasını amaçlıyorlardır. Fakat oyun yayınlandıktan ve major buglar giderildikten sonra bir tasarım ekibinin genel olarak oyun grafikleri üzerinde çalışmaları gerekir. Küçük küçük her yapıyı, her canavarı, her eşyayı, her skill efektini bir üst kaliteye çıkarmaya çalışmaları gerekmekte. Bu hem oyunu grafik olarak gelecekteki oyunlarla aynı düzeyde tutacak, hem de oyuncularının daha keyifli, kaliteli zaman geçirmesini sağlayacaktır.

25 - Oyun Güvenlik Yazılımı
MMORPG yazacak kadar başarılı ve sağlam bir ekip kurulduğuna göre eminim ki güncel ve sağlam bir oyun güvenlik yazılımı da eklenmiştir. Çünkü her ne kadar oyun için heyecanlanan, dürüst, iyi niyetli arkadaşlarımız olsa da, bir o kadar da oyunu kötülemek için gelecek, her bir açığından faydalanıp ya kendisi ya da başka şeylerin menfaatlerine kullanacak kişiler de gelecektir. Eğer oyun yayınlandığında bu tür olaylar çığırından çıkarsa, hedeflenen başarıya ulaşamadan büyük bir fiyasko ile karşılaşılabilir. İstediğiniz kadar sağlam bir yazılım yazın, hilesi her türlü çıkacaktır. Önemli olan hilesi olmayan bir oyun değil, olacak olan hileler ile nasıl başa çıkabileceğini bilen bir oyun yazmaktır. İnşallah yazılım ekibimiz bunu çok iyi düşünmüşlerdir. Sürekli kendini yenileyen, saat başı veya her gün yapısını değiştiren bir mimari kullanmışlardır. Çünkü rekabet insanlara her türlü pis şeyi yaptırmaya yetiyor. Böyle hevesle beklediğimiz bir oyunun, kötü kişiler tarafından lekelenmesini görmek istemiyorum.

26 - Yasaklanan Oyuncular Hakkında
Kötü niyetli oyuncular hiçbir zaman niyetini değiştirmeyecektir. Bunu her oyunda görüyoruz. Bu tür oyuncuların düzgün bir şekilde yasaklanmaları gerekmektedir. Tabi her oyunda yasaklanma seviyeleri olacaktır. Yapılan yanlış hareketin boyutuna göre. Ama tamamen yasaklanacak kişilerin sağlam bir şekilde yasaklanmaları gerekmekte. Önerim şudur ki, şu ana kadar yapılmamış bir taktik kullanıp yasaklamaktır bu insanları. Yazılımsal olarak hesabına ban atsanız başka bir hesaptan "hoppidi" diye gelip daha çok oyunu mahvedecekler. Yılanın başını küçükken ezmek gerekir düşüncesine dayanarak bu insanlara yazılımsal değil donanımsal bilgileri kullanarak ban atılması gerektiğini düşünüyorum. MAC adresini çok kolay değiştirebiliyorlar. Onun yerine anakart id'si veya işlemci'idsini sistem bilgilerinden alıp (tabi bunu kesinlikle gizli tutmak lazım yoksa herşeyi değiştirebilir insanoğlu, hele ki türkoğlu) bir daha o bilgisayardan hiçbir şekilde oyuna girememesi sağlanmalıdır. Her telefona 1 hesap olayı da hikaye. Son zamanlarda bi firma uygulamaya çalıştı bunu. Adamlar sokaktan dedeleri çevirip hesap açıyorlardı en son.
 
Son düzenleme:

Tekitekurin

Leader of Booster
WarriorTekitekurin
Mesajlar
100
Tepki puanı
92
Puanları
28
Bir önceki yorumum 1000 karakter sınırına dayandığı için yenisine başlamak durumundayım. Devam niteliğindedir.

19 - Emek Hissiyatının Önemi
Bu konunun üzerine ne kadar düşülse yine de az. Şu anda Rise Online oyununun duyurulmasıyla birçok kişi heveslendi ve oynamaya tekrardan niyetlendi. Bir çok oyunda ismi geçmeye başladı. Eski MMORPG'lerde keyif veren şey oyuncuların emek karşılığında birşeyler elde edebilmesiydi kendi kanaatimce. Saatlerce oynar ufak tefek birşeyler keser eşyalar giyer mutlu olurduk. Bu yeterli gelirdi bize çünkü herkes aynı şekilde oynamaya çalışırdı oyunu. Günümüzde F2P adı altında bütün oyunlar P2W oynanıyor. Rise Online World oynuna giriş yapacak oyuncuların ilk arayacağı özellik paranın düdük alamadığı bir oyun olacaktır. Benim arayacağım özellik bu olacak açıkçası. Eğer kalıcı bir oyuncu kitlesi oluşturmak istiyorsa firmamız kesinlikle gerçek para ile item ve oyun parası satışının önüne geçmeli. Böyle bir durumda ben dahil hiçkimse oyunda kalmayacak, eski alışkanlıklarına ve oyunlarına geri döneceklerdir. Bu kadar emeğin boşa gitmesini düşünmek bile korkutucu ve üzücü.

20 - Sunucu Sayısı Hakkında
Sunucuların kullanıcı oranına göre belirlenmesi ve optimize edilmesi gerekir. Sonradan 1 senede 6 ayda bir sunucu gelmemeli. Bu diğer sunuculardaki oyuncu sayısını azaltacaktır ve oyun keyfini bozacaktır. Eğer oyunumuzda denge sorunu olmaz ise (ki bundan kastım gerçek para ile eşya satın almak) kimsenin sunucunun ne kadar uzun süre açık olacağını umursayacağını düşünmüyorum. Sonuçta o sunucunun en güçlü karakterine sahip kişi zamanını harcayıp emek ile oluşturduysa karakterini, o karakterle diğer oyunculara üstünlük kurmayı hak etmiştir. Yeni bir sunucu ile bu oyuncunun oyun keyfini bölmek çok anlamsız ve mantıksız olur. Çünkü yeni sunucu demek diğer sunuculardan oyuncu çekmek demektir.

21 - Canavar Slotlarının Ayrık Olması Hakkında
Çoğu MMORPG oyununda canavarlar geniş bir alana yayılmış şekilde spawnlanıyorlar. Bu olayın Rise Online'da da olması doğru olacaktır. Bu yöntem görev yapmak isteyen insanlar ile eşya düşürmek isteyen insanlar arasındaki tartışmaları, gereksiz muhabbeti durdurur. Birşeyler düşürmek için 7/24 aynı canavarları kesen yüksek seviyeli karakterler yüzünden görev yapamamak sinir bozucu oluyor. Bunun yanı sıra oyuna daha doğal bir görünüş katacaktır.

22 - Experience Kasma Hakkında
Oyunun hikayesinin bize görev yaptırarak anlatılması çok uygun olacaktır diye düşünüyorum. Maximum seviye ne kadar ise oraya kadar ulaşmamızı sağlayacak görev zincirinin olması hem sürükleyiciliğini arttıracaktır hem de anlamsız şekilde seviye kasabilmek için günlerce tek bir canavar kesme gibi mantıksızlığın önüne geçecektir. Bu yüzden görevler çok fazla experience vermese de daha fazla görev koyularak uzun soluklu bir görev zincirinden sonra maximum levele ulaşmak daha tatmin edici olacaktır.
yargıya devam diyorsun :D
 
Üst