- Mesajlar
- 7
- Tepki puanı
- 10
- Puanları
- 3
Level
0
Bence önemli olan +9 itemin zor basılıp basılmamasından ziyade o itemin tradeden başkasına verilmesi karaktere bağlanması lazım.Tabiki +9 +10 gibi itemlerede ulaşmanın zor olması lazım
Kesinlikle parayı basan düdüğü çalar mantığını kapatmaları lazımHep olmasını istediğim bir şeydir bu tarz parayla char dizilen oyunlarda +8 üzeri itemlerin satılamaz olması karaktere bağlanması.
Maddi durumu iyi olan insanların +9 itemleri ve değerli +2 +3 takıları 50 100 hatta 200 bin lira harcayarak bir karakterde toplaması bana göre çok yanlış.Oyunla olan bağımızı hızlı bir şekilde koparmaya sebep oluyor
Ben kesinlikle +8 üzeri itemlerin tradeden verilmesine karşıyım sebebini bütün oyuncular biliyor +8 üzeri itemler karaktere bağlansa çok güzel olurKnight Online ile benzer olan tüm özelliklerin ama tüm özelliklerin kaldırılması.
Yeni bir oyun yapıyor iseniz lütfen yeninin tanımına uygun olsun. Ben delos haritasını, minor healing'i, spike'ı , warrior shell helmet'ı "yeni" dediğim bir oyunda görmek istemem. Benzerleri olabilir elbette, neden olmasın yani. Ama en azından bir görsel değişikliğe gidin. Bunları görmek istesem zaten Knight Online oynarım.Bu açıkçası beni bu oyun hakkında çoook ama çoooook tedirgin eden bir şey. Lütfen ama lütfen bunlar ile ilgili bir değişikliğe gitmeyi göz önünde bulundurun.
Pvp'de çeşitlilik
Pvp'nin tek bir harita üzerine yoğunlaştırılmaması, moba tarzı bir göreve yönelik etkinliklerin bulunmasını isterim açıkçası. Ya da 40-50 kişilik raid partilerle yapılacak gvg etkinlikleri.
Pvp'nin bir amaca yönelik olması.
Bir tane bezden pelerin, bir tane de ismimin yanında duracak dandik simge için boş boş nation point kasmak hiç tarzım değil.Bir insanla mücadele edeceksem bu bir şeyler getirmeli.Nasıl bir şey getirebilir ? Bir skill olabilir, stat olabilir, item olabilir, hatta clanlar için konuşursak haritadan herkesin görebileceği ama yalnızca orayı pvp'de hak ederek kazanmış clanın sahip olabileceği bir toprak parçası olabilir.
Dungeon farmı
Bence günümüzde mmorpg dediğimizde, kesssssssinlikle ve kesinlikle içinde bulunması gereken bir özellik, bir ekiple seviyeye göre bir dungeona katılabilmek.Bunun keyfi mmorpglerde çok az şeyde var. Dungeonları tamamlamak için içinde ekipçe çözmeniz gereken çeşitli bulmacalar barındıran mmorpg'ler inanılmaz keyifli oluyor.
İtem craftlarken başarı şansı
eminim ki oyunda kullanabileceğimiz craftable item'lar yapmayı düşünüyorsunuzdur. Bunların başarı şanslarının kesin olmasını ancak stat olarak farklı gelmesini isterim.
Statlardaki çeşitlilik
Str, dex, int, hp, mp ile statlar kısıtlı kalmasın. Oynanışı çeşitlendirmek için crit increase, stamina, poison , magic penetration, armor reduction, life drain gibi ekstra statların eklendiğini görmek isterim.
Skillerdeki çeşitlilik
En basit classın dahi kullanması gereken en az 10-20 skill olmalı. Warrior alayım, bir tane skillim olsun, sabahtan akşama kadar onu vurayım ya da mage alayım 3 tane novam olsun, döndükçe onları atayım mantığı SI-KI-CI. 2020 yılında BAZI OYUNLARDA -ki siz bilirsiniz o oyunları- gördüğümüz bu tarz oynanışa sahip classları kullanan oyuncular hala ortalıkta yetenekliyim diye geziyor. Lütfen...
Passive income
Hepimiz 7/24 oyun başında olamıyoruz maalesef. Biz oyunda değilken de kasılmamıza az da olsa yardımcı olacak bir şeyler güzel olabilir. Bu hilenin de kısmen önüne geçebilecek bir şey. Passive income'dan kastım otomatik atak botu/cini gibi saçmalıklar değil elbette... Potumuzu çıkaracak bir görev, biraz gold veren bir etkinlik vs..
Classlar içi çeşitlilik
Örneğin rogue sınıfı oynuyorsam, rakibi burstlemek istemiyor olabilirim. Attack speed'e ve life drain'e yönelik bir çar oynamak istiyor olabilirim ya da evasion'a ve mobilitye önem vermek istiyor olabilirim. Bunlara göre skill tasarımları yapıp ana classı kendi içinde alt dallara ayırmanızı isterim.
Pve'nin eziyet olmaması
Ülkemiz sınırları içinde mmorpg'lerin RPG kısmı çok fazla dikkat çekmiyor. Ben de pek bayılmam ne yalan söyleyeyim.. Max level'a ulaşırken pve kısmına düşman olmak istemem, bot gibi bütün gün aynı yaratığı keserek pve yapmak SI-KI-CI ve ANLAMSIZ. Hedeflediğiniz KO kitlesinden bunları gerçekleştirmesini bekliyor olabilirsiniz, beklentilerinizi de karşılayacaklardır. Ancak benden beklemeyin bunu. Güzel bir hikayeye bağlı bir süreçte max 4-5 gün içinde max level'a ulaşabileceğim bir pve yolculuğu bence çok daha keyifli.
Gözlemlediğiniz örneklerin değişmesi
2020 yılında hala KO gibi bir oyunu örnek olarak oyun çıkartmak komik. Umarım gözlemlediğiniz başka örnek oyunlar da olur. WOW, ESO, FF, BDO, BNS, Kingdom Online, ROM, Shaiya, Archeage , Tera, Lost Ark, M2, DAOC, Wuxia tarzı oyunlar vs... elbette KO da olsun. Ancak oyunları gözlemleyin.Bunlar ve piyasadaki adını saymadığım diğer tüm rakipleriniz çok iyi özelliklere sahip. Bunların bir şekilde takip edilip uygun bulunanların oyuna eklenmesini isterim.
Nacizane fikrimdir. Saplantılı KO hayranlığınızı en kısa zamanda bırakmanız dileğimle. Heyecanla bekliyorum ve gelişmelerin takipçisiyim.
Yıllarca oynayıp hepimiz tecrübe ettik uzun süre oynayabileceğimiz zaman harcayarak emek vererek uykusuz kalarak oynayabileceğimiz bir oyun olur umarım...kesinlikle parayı basan düdüğü çalar mantığını kapatmaları lazım
Süper eline sağlık kardeşim aynen katılıyorum. Özetlemek gerekirse silahın elemental özelliği neyse kullanana bir faydası olsun üstündeki yazdığıyla kalmasın malum oyundaki gibi. Örneğin Fire silah fire damage atabilmeli.Adı üstünde ateş silahı.Fire vuruyorsam karşı tarafın fire resist. oranında etkisi olsun. Diğer farklı silah türleri içinde uygulanmalı. Bir önemli durumda şu.Herhangi Silahın veya itemin üstünde atack power atack speed gibi veya varsanbaşka extra özelliği net şekilde çalışıyor olmalı.Ayrıca nekadar katkısı varsa açıkça belirtilmelidir. Örneğin atack speed +%10 gibi veya atack power +%10 gibi. Slow hard vs gibi soyut tanımlar olmamalıRezistler/Elementaller: Fire, Glacier, Lighting, Magic, Dark, Poison gibi elementler ve rezistler yaraktıkların elementine göre etki etmeli.Misal fire elemet bir yaratık düşünelim sahip olduğum silah eğer melee bir karakterde glacier dmg içeren bir silah ise 100 vurduğum bu fire element mob'a elimdeki silahın glacier dmg inden dolayı 110 vurmalıyım hatta bu belirtilmeli (100 dmg + 10 dmg elemental this monster) diye.Aynı silahın herhangi bir elemet içermediği versiyonunda ise 100 dmg aynı mob'a vurmalıyım.Bir silaha element hasarı vermek zor olmalı başarısızlıkta silah tamamen yok olmaktansa durability düşürülerek ve varsa silah üzerindeki tüm artı özellikler silinerek user inventoryisinde tekrar oluşturulmalı ama silahın yok olma yüzdesi bu olasılıktan daha fazla olmalı (sadece element hasarı için önerdiğim bir sistemdir).
Bu sayede elementlere daha fazla anlam katılabilir.Gelelim range karakterlere rogue job için element hasarı veren PUS okları olabilir misal fire elemental arrow yada ice yada diğer elementler.Zorlayıcı bir craft sistemi ile bu oklar elde edilebilecek fakat PUS sistemi ile de oyuna entegre edilebilir (kullanıcı dostu fiyatları ile)rogue silahında herhangi bir element varsa PUS ürünleri bu silahla değil düz elementsiz bir silahla çalışır olmalı eğer silah element basılı ise sadece o elementin özelliklerinden yararlanmalı .Mage için durum aynı olacak fire mage düşünelim karakter elinde elemet hasarı içermeyen bir silah dahi olsa seçtiği elemetin hasarını düşükte olsa yansıtabilecek eğer elindeki silah mensup olduğu element ile aynı elementi taşıyorsa elemental hasar bir miktar daha artacak diğer joblara göre biraz daha fazla elemental vurmaları gerek sonuçta mage.
Elemental hasar mob larda gözükmeli.
Userlara vurulan elemental hasarda gözükmeli bu sayede karşı tarafın zaafına göre intikam almak daha zevkli olabilir.
Elemental hasar basılabilen silah sayısı oyunda arttırılmalı bazı uniq silahlara tüm elemental hasarları isteğe göre basılabilmeli her seferinde bir element hasarı olabilecek şekilde.
Elemental hasar basma yüzdesi orta seviyenin biraz altında olmalı buda elemental hasara önem kazanır.
vs vs. aklımda bu sistemle alakalı daha bir kaç ayrıntı daha var bu durumun oyunda bir dengesizlik yaratmayacak şekilde sistematik şekilde işlenmesi pk zevkini arttırır hatta yapımcılara para bile kazandırır ekstradan.
Upgrade sistemi cidden cok mantikliymis boyle olursa harika olur gibime geliyor1- Oyun içi ticaret npc üzerinden yapılmalı. (world of warcrafttaki sistem incelenebilir) Kısaca bahsetmek gerekirse itemleri npc istediğin fiyattan koyabileceğin bir sistem. İtem koymada ve satışta belli kesintiler yaparak hem bu sistemin gereksiz çöplerle dolması engellenir hemde oyundaki paranın belli bir seviyede kalması sağlanır. Ayrıca insanların knighttaki gibi pazar çarları olmayacağından oyunda duran gereksiz kalabalık olmayacak ve oyunun serverleri rahatlayacak.
2- Upgrade sistemi knighttan farklı olmalı. Benim aklımdaki sistem şu. Knightın takı upgrade sistemini benzer bir sistemi tüm itemlere uyarlamak.
2 tane +1 shard upgrade edilince +2 shard olacak.
2 tane +2 shard upgrade edilince +3 shard olacak.
2 tane +7 shard upgrade edilince +8 shard olacak.
Upgrade ihtimali %100 olacak. Bir itemin +1 den +8 olması için toplamda 128 tane +1 gerekecek bu da itemleri değerli kılacak. Moblardan düşük ihtimalle +2 +3 droplar koyulabilir.
Önemli Nokta: En can alıcı nokta ise tüm +5 ve üstü itemler trade edilemez iteme dönüşmesi.
Usta yanlış anlama ama sen öyle bi önerilerde bulunmuşsunki siz oyunu yapın ama para kazanmayın demek istemişsin olurmu öyle şey1 - Oyunun uygulaması olsun, oyuna girerken rast gele kod versin. Steam deki gibi.
2 - Oyunda karakter siline bilsin, yeri değiştirilebilsin, her karakterin 3 kere isim değiştirme hakkı olsun vb şeyler, ve bunları yaparken kod istesin, üstteki dediğim gibi rast gele uygulama kod versin ve işlemleri yapalım. Ve bu işlemler ücretsiz olsun, bir zahmet.
3 - Oyunda illaki premium tarzı çeşitli şeyler satılacaktır, bu satılan eşyaların ucuz olması gerekiyor. Knight Online de elin Hansı, John'u bu tarz eşyalara 30-40 tl ye sahip olurken, benim vatandaşım 400 tl ödemesin.
4 - Artık yıl olmuş 2020. Eee bi zahmet exp kasmayalım birader. Adamlar 15 yıldır exp kasıo aynı slotta. Counter Strike oynayan adam 15 yıldır aynı köşeden flaşh atıyo. Bitsin bu çile, belirli görevler eşliğinde levelimizi kasalım bu illetten kurtulalım.
5 - Oyuna premium olmadan herkez giriş yapa bilsin. Artık bazı şeyleri aşmanız lazım.
6 - Pazarda sistem olsun. Adam atıyorum kılıcı 10m koymuş. diğer adam gelip de 9,5 koyamasın en alt sınır 10m ise 10m dir. Böylece denge sistemi oluşmuş olur.
7 - Oyunda farma yönelik paketler ve savaşacak insanlara göre paketler olsun.
8 - Oyunda emek dediğimiz sisteme özen gösterirseniz güzel olur.
soulbind özelliğinden bahsediyosunuz anladığım kadarıyla ve bi bossu kesebilmek için tank healer dps gibi birden fazla kişinin gerekli olduğunu söylüyosunuz umarım doğru anlamışımdır.Bu sisetem gerçekten cok anlamlı olur ancak ticaretin ölmemsi açısından binds on equip itemlerde düşebilmeli ama nadir.consumuble itemler konusunda bi düşünceniz varmıdır?