• Rise Online World Türkiye'nin, hiçbir kurum, kuruluş ve Rise Online World ile bağı bulunmamaktadır. Rise Online Forum gönüllü oyuncular tarafından kurulmuştur.

Oyunda ne tür özellikler olmasını isterdiniz?

Silmaril

Yeni Oyuncu
MageSeçilmedi
Mesajlar
8
Tepki puanı
15
Puanları
3
Level
0
Oyunun pazar sistemi ile ilgili bir önerim var. MMORPG oyunlarda ticaret vazgeçilmezdir malumunuz. Bazen birkaç item satmak için bile bazı oyunlarda saatlerce bilgisayarın açık kalması gerekmekte. "Auction House" gibi bir sistemi örnek alıp oyuncuların, eşyalarını NPC vasıtasıyla diğer oyunculara satabilmesi sağlanırsa bilgisayarların boşu boşuna açık kalması önlenmiş olunur. Ayrıca oyuncunun satacağı eşyaların, geliştirilecek bir algoritma ile eşyanın nadirliği, seviyesi ve eğer varsa üzerine eklenmiş özellikleri veri tabanından çekilerek bir formülle min ve max fiyatları belirlenebilir ve bu sayede piyasayı alt üst eden "pazarcı" kavramı son bulmuş olur.
 

Depoeko

Yeni Oyuncu
Sınıf SeçilmediSeçilmedi
Mesajlar
19
Tepki puanı
7
Puanları
3
Level
0
Bir önceki yorumum 1000 karakter sınırına dayandığı için yenisine başlamak durumundayım. Devam niteliğindedir.

19 - Emek Hissiyatının Önemi
Bu konunun üzerine ne kadar düşülse yine de az. Şu anda Rise Online oyununun duyurulmasıyla birçok kişi heveslendi ve oynamaya tekrardan niyetlendi. Bir çok oyunda ismi geçmeye başladı. Eski MMORPG'lerde keyif veren şey oyuncuların emek karşılığında birşeyler elde edebilmesiydi kendi kanaatimce. Saatlerce oynar ufak tefek birşeyler keser eşyalar giyer mutlu olurduk. Bu yeterli gelirdi bize çünkü herkes aynı şekilde oynamaya çalışırdı oyunu. Günümüzde F2P adı altında bütün oyunlar P2W oynanıyor. Rise Online World oynuna giriş yapacak oyuncuların ilk arayacağı özellik paranın düdük alamadığı bir oyun olacaktır. Benim arayacağım özellik bu olacak açıkçası. Eğer kalıcı bir oyuncu kitlesi oluşturmak istiyorsa firmamız kesinlikle gerçek para ile item ve oyun parası satışının önüne geçmeli. Böyle bir durumda ben dahil hiçkimse oyunda kalmayacak, eski alışkanlıklarına ve oyunlarına geri döneceklerdir. Bu kadar emeğin boşa gitmesini düşünmek bile korkutucu ve üzücü.

20 - Sunucu Sayısı Hakkında
Sunucuların kullanıcı oranına göre belirlenmesi ve optimize edilmesi gerekir. Sonradan 1 senede 6 ayda bir sunucu gelmemeli. Bu diğer sunuculardaki oyuncu sayısını azaltacaktır ve oyun keyfini bozacaktır. Eğer oyunumuzda denge sorunu olmaz ise (ki bundan kastım gerçek para ile eşya satın almak) kimsenin sunucunun ne kadar uzun süre açık olacağını umursayacağını düşünmüyorum. Sonuçta o sunucunun en güçlü karakterine sahip kişi zamanını harcayıp emek ile oluşturduysa karakterini, o karakterle diğer oyunculara üstünlük kurmayı hak etmiştir. Yeni bir sunucu ile bu oyuncunun oyun keyfini bölmek çok anlamsız ve mantıksız olur. Çünkü yeni sunucu demek diğer sunuculardan oyuncu çekmek demektir.

21 - Canavar Slotlarının Ayrık Olması Hakkında
Çoğu MMORPG oyununda canavarlar geniş bir alana yayılmış şekilde spawnlanıyorlar. Bu olayın Rise Online'da da olması doğru olacaktır. Bu yöntem görev yapmak isteyen insanlar ile eşya düşürmek isteyen insanlar arasındaki tartışmaları, gereksiz muhabbeti durdurur. Birşeyler düşürmek için 7/24 aynı canavarları kesen yüksek seviyeli karakterler yüzünden görev yapamamak sinir bozucu oluyor. Bunun yanı sıra oyuna daha doğal bir görünüş katacaktır.

22 - Experience Kasma Hakkında
Oyunun hikayesinin bize görev yaptırarak anlatılması çok uygun olacaktır diye düşünüyorum. Maximum seviye ne kadar ise oraya kadar ulaşmamızı sağlayacak görev zincirinin olması hem sürükleyiciliğini arttıracaktır hem de anlamsız şekilde seviye kasabilmek için günlerce tek bir canavar kesme gibi mantıksızlığın önüne geçecektir. Bu yüzden görevler çok fazla experience vermese de daha fazla görev koyularak uzun soluklu bir görev zincirinden sonra maximum levele ulaşmak daha tatmin edici olacaktır.

23 - Canavar Tasarımları Hakkında
Yakın zamanda paylaşılan oyun videosunda birkaç yaratık görme şansımız oldu. Şu ana kadar birbirine benzeyen bir canavar göremedik bu çok güzel birşey. Genelde yükten kaçılmak için aynı canavar tasarımlarını boyut olarak biraz büyülterek farklı isimde oyuna koyma yoluna başvuruluyor. İş gücü olarak güzel olsa da, oyuna çok ucuz bir görüntü katıyor. En azından aynı aileden olduğunu inandığımız canavarlarda (mesela troll ve türevleri) farklı boyutların biraz daha farklı tasarlanması çok daha güzel bir hissiyat katacaktır diye düşünüyorum. Ne bileyim elindeki tokmağın şekli değişir, bi gözü değil üç gözü olur, omuzlarında yara izleri olur vs.

24 - Genel Oyun Tasarımı Hakkında
Oyun videolarını izlediğimde tasarımların orta seviye ve orta seviyenin üstünde olduğunu görüyoruz. Her ne kadar heyecanlanmış ve beğenmiş olsam da, grafikleri beni çok fazla etkilemedi. Çığır açan bir grafik görmüyoruz ki zaten böyle bir grafiği amaçladıklarını da düşünmüyorum. Fakat birçok oyunun yapmış olduğu hataya düşülmesini de istemiyorum. Şu anda bir an evvel MVP (Minimum Viable Product) ilkesine dayanarak oyunun public testlerinin bitirip yayınlanmasını amaçlıyorlardır. Fakat oyun yayınlandıktan ve major buglar giderildikten sonra bir tasarım ekibinin genel olarak oyun grafikleri üzerinde çalışmaları gerekir. Küçük küçük her yapıyı, her canavarı, her eşyayı, her skill efektini bir üst kaliteye çıkarmaya çalışmaları gerekmekte. Bu hem oyunu grafik olarak gelecekteki oyunlarla aynı düzeyde tutacak, hem de oyuncularının daha keyifli, kaliteli zaman geçirmesini sağlayacaktır.

24 - Oyun Güvenlik Yazılımı
MMORPG yazacak kadar başarılı ve sağlam bir ekip kurulduğuna göre eminim ki güncel ve sağlam bir oyun güvenlik yazılımı da eklenmiştir. Çünkü her ne kadar oyun için heyecanlanan, dürüst, iyi niyetli arkadaşlarımız olsa da, bir o kadar da oyunu kötülemek için gelecek, her bir açığından faydalanıp ya kendisi ya da başka şeylerin menfaatlerine kullanacak kişiler de gelecektir. Eğer oyun yayınlandığında bu tür olaylar çığırından çıkarsa, hedeflenen başarıya ulaşamadan büyük bir fiyasko ile karşılaşılabilir. İstediğiniz kadar sağlam bir yazılım yazın, hilesi her türlü çıkacaktır. Önemli olan hilesi olmayan bir oyun değil, olacak olan hileler ile nasıl başa çıkabileceğini bilen bir oyun yazmaktır. İnşallah yazılım ekibimiz bunu çok iyi düşünmüşlerdir. Sürekli kendini yenileyen, saat başı veya her gün yapısını değiştiren bir mimari kullanmışlardır. Çünkü rekabet insanlara her türlü pis şeyi yaptırmaya yetiyor. Böyle hevesle beklediğimiz bir oyunun, kötü kişiler tarafından lekelenmesini görmek istemiyorum.

24 - Yasaklanan Oyuncular Hakkında
Kötü niyetli oyuncular hiçbir zaman niyetini değiştirmeyecektir. Bunu her oyunda görüyoruz. Bu tür oyuncuların düzgün bir şekilde yasaklanmaları gerekmektedir. Tabi her oyunda yasaklanma seviyeleri olacaktır. Yapılan yanlış hareketin boyutuna göre. Ama tamamen yasaklanacak kişilerin sağlam bir şekilde yasaklanmaları gerekmekte. Önerim şudur ki, şu ana kadar yapılmamış bir taktik kullanıp yasaklamaktır bu insanları. Yazılımsal olarak hesabına ban atsanız başka bir hesaptan "hoppidi" diye gelip daha çok oyunu mahvedecekler. Yılanın başını küçükken ezmek gerekir düşüncesine dayanarak bu insanlara yazılımsal değil donanımsal bilgileri kullanarak ban atılması gerektiğini düşünüyorum. MAC adresini çok kolay değiştirebiliyorlar. Onun yerine anakart id'si veya işlemci'idsini sistem bilgilerinden alıp (tabi bunu kesinlikle gizli tutmak lazım yoksa herşeyi değiştirebilir insanoğlu, hele ki türkoğlu) bir daha o bilgisayardan hiçbir şekilde oyuna girememesi sağlanmalıdır. Her telefona 1 hesap olayı da hikaye. Son zamanlarda bi firma uygulamaya çalıştı bunu. Adamlar sokaktan dedeleri çevirip hesap açıyorlardı en son.
Ağa bu nedir yavaş :D
 

Siyah

Yeni Oyuncu
Sınıf SeçilmediSeçilmedi
Mesajlar
15
Tepki puanı
10
Puanları
3
Level
0
Kanat Sistemi

Oyuna kanat geleceğini duyduk. Buna dayanarak şöyle bir şey düşündüm. Kanatın tek özelliği uçabilmek olsun ve karaktere ekstra bir özellik vermesin. Bu sayede Pay2Win bir özelliğinide engellemiş oluruz. Karakterler üstünlük kuramaz. Uçma konusuna gelecek olursak; Uçmak sadece seyahat etmek amaçlı fazla yükseğe olmayacak şekilde ve hafif yükseklikte koşma hızından bir tık daha hızlı olabilecek şekilde stamina olması şartıyla maplarda gezebilir. Fakat Savaş ortamlarında bunu yapması engellenmeli ve havada skill vurabilmesi engellenmeli. Normal mob slotlarında kullanılabilir veya keyfi kullanılabilir. Hp & Mana Barının altında kanat stamina barı olabilir. Mağazada Stamina doldurulması için pot satışı yapılabilir. Böylelikle hem oyuna maddi yönden katkı olur hemde insanların hoşuna gider pay2win olayına girmez. Karakter dinlendirme özelliğine geçildiğinde çok uzun olmayacak şekilde kısa zamanda stamina'sı dolabilir. Not: ( Bu özellikler hemen olsun demiyoruz. Zamanla ve yeni güncellemeler ile oyuna entegre edilebilir.)
Ekstra olarak şu olabilir. Kanat çeşitleri mağazada satılabilir ve bunların hızları farklılık gösterebilsin.

Örneklendirecek olursak;
Mağaza da 400 Değerinde ki bir kanat hızı koşma hızından 1 tık hızlı olsun.
Mağaza da 600 Değerinde ki bir kanat hızı koşma hızından 2 tık fazla olsun.
Mağaza da 800 Değerinde ki bir kanat hızı koşma hızından 3 tık fazla olsun.

Mağaza da 1000 Değerinde ki bir kanat hızı koşma hızından 4 tık fazla olsun. gibi seçeneklere ayrılabilir ve kanat çeşitliliği ve görünüş olarak da güzelleştirilip çoğaltılabilir. (fiyatları örnek verdim.)

Veya hız yerine Exp oranı verebilir veya national point artışı verebilir. Uçma modu sadece örnek verecek olursam Moradon, Luferson, Elmorad, Eslant gibi bölgelerde uçma modu aktif olabilsin. ( Bölgeleri benzetme yaptım bilginize.)
 

BabaLord

Yeni Oyuncu
Sınıf SeçilmediSeçilmedi
Mesajlar
1
Tepki puanı
4
Puanları
3
Level
0
1- Malum oyuna benzer olduğunun farkındayız fakat tamamen bağımsız ve özgün bir oyun diliyoruz (şahsen). Tabi ki bir çok özellik benzeyebilir ama oyunun kendine has mekanikleri de olmalıdır.

2- Tahminen oyun 4 sınıf ile çıkacak fakat zamanla bunların arttırılması taraftarıyım. Sınıf, ırk çeşitliliği gerçekten önemli ve insanlara alt karakter kasma fırsatı verir, sıkılınca oyundan kopmayız.

3- Auction House kesinlikle olmalı.

4-
Güncel olarak hotfixler ile problemler hızlı bir şekilde düzeltilmeli, gerekirse bir/iki senede bir yeni bir genişleme paketi, level cap vb. getirilmelidir. Bir oyun sürekli gelişip, değişmelidir ki oynanabilir olsun.

5-
Oyun içi mağazada sadece binekler, kozmetik kıyafetler, petler, olmalıdır. Pay to win oynatmak yerine buy to win ya da abonelik modeli olsun daha iyi.

6- PVP öğelerinin nasıl olacağının az çok farkındayız fakat değişen dungeon/raid zorlukları, kendine has mekanikleri olan boss savaşları ile PVE güçlendirilebilir ve oyuncular EMEK verip karakterlerini maksimum seviyeye çıkarabilmelidir. İlla ortak bir savaş alanında aktif olan insanlar endgame itemlara sahip olmamalıdır.

7-
Crafting sistemi olması zaten muhtemel gözüyle bakıyorum, fakat detaylı ve derin olmalıdır. P2W öğeleri katmadan craft yapabilmeliyiz.

8- Upgrade sistemi artık çoğu oyunda tarih oluyor, olacaksa da itemın bir üst seviyeye çıkması için şans arttıran saçma mağaza eşyaları olmamalıdır.

9- Yalnız(solo) oyuncular için '' Pickup Group'' yani PUG mantığı çok tatlı olabilir. Raid/dungeon yapacak insanlar bir araç yardımıyla birbirlerini bulabilmelidir.

10- Teşvik edici yeri geldiğinde cezalandırıcı bir PVP sistemi olmalıdır. Rank atlama/düşme, her ay rank birincilerine ödül vb.

11- Oyun içi mağaza eşyalarını emek verip de elde edebilmeliyiz. Örneğin 50 raid boss görev itemı topla, 2 aylık kozmetik zırh vb.

12- Sınıf dengelemeleri düzenli olarak yapılmalıdır, elbette ki bazı sınıflar bazı konularda diğerlerinden önde olacaktır fakat küçük oynamalar ile aradaki farklar çoğalıp azaltılabilir.

13- Oyun dışı gold/item/karakter/hesap satışı kesinlikle minumumda tutulmalıdır.

14- Oyuna girişte öncelik gibi saçma sapan bir mantık kabul edilemez. Her oyuncu oyuna istediğin zaman girip çıkabilmelidir. Sunucu kapasiteleri buna göre ayarlanmalıdır.

15- Oyun için auto attack sistemi kesinlikle olmamalıdır.

Aklıma şimdilik gelenler bunlar, daha da ekleyeceğim. Hem benim postumda hem de diğer arkadaşların postunda görüldüğü gibi herkesin gönlü PW2 olmaması yönünde. Lütfen ^^
 

Siyah

Yeni Oyuncu
Sınıf SeçilmediSeçilmedi
Mesajlar
15
Tepki puanı
10
Puanları
3
Level
0
1- Malum oyuna benzer olduğunun farkındayız fakat tamamen bağımsız ve özgün bir oyun diliyoruz (şahsen). Tabi ki bir çok özellik benzeyebilir ama oyunun kendine has mekanikleri de olmalıdır.

2- Tahminen oyun 4 sınıf ile çıkacak fakat zamanla bunların arttırılması taraftarıyım. Sınıf, ırk çeşitliliği gerçekten önemli ve insanlara alt karakter kasma fırsatı verir, sıkılınca oyundan kopmayız.

3- Auction House kesinlikle olmalı.

4- Güncel olarak hotfixler ile problemler hızlı bir şekilde düzeltilmeli, gerekirse bir/iki senede bir yeni bir genişleme paketi, level cap vb. getirilmelidir. Bir oyun sürekli gelişip, değişmelidir ki oynanabilir olsun.

5- Oyun içi mağazada sadece binekler, kozmetik kıyafetler, petler, olmalıdır. Pay to win oynatmak yerine buy to win ya da abonelik modeli olsun daha iyi.

6- PVP öğelerinin nasıl olacağının az çok farkındayız fakat değişen dungeon/raid zorlukları, kendine has mekanikleri olan boss savaşları ile PVE güçlendirilebilir ve oyuncular EMEK verip karakterlerini maksimum seviyeye çıkarabilmelidir. İlla ortak bir savaş alanında aktif olan insanlar endgame itemlara sahip olmamalıdır.

7- Crafting sistemi olması zaten muhtemel gözüyle bakıyorum, fakat detaylı ve derin olmalıdır. P2W öğeleri katmadan craft yapabilmeliyiz.

8- Upgrade sistemi artık çoğu oyunda tarih oluyor, olacaksa da itemın bir üst seviyeye çıkması için şans arttıran saçma mağaza eşyaları olmamalıdır.

9- Yalnız(solo) oyuncular için '' Pickup Group'' yani PUG mantığı çok tatlı olabilir. Raid/dungeon yapacak insanlar bir araç yardımıyla birbirlerini bulabilmelidir.

10- Teşvik edici yeri geldiğinde cezalandırıcı bir PVP sistemi olmalıdır. Rank atlama/düşme, her ay rank birincilerine ödül vb.

11- Oyun içi mağaza eşyalarını emek verip de elde edebilmeliyiz. Örneğin 50 raid boss görev itemı topla, 2 aylık kozmetik zırh vb.

12- Sınıf dengelemeleri düzenli olarak yapılmalıdır, elbette ki bazı sınıflar bazı konularda diğerlerinden önde olacaktır fakat küçük oynamalar ile aradaki farklar çoğalıp azaltılabilir.

13- Oyun dışı gold/item/karakter/hesap satışı kesinlikle minumumda tutulmalıdır.

14- Oyuna girişte öncelik gibi saçma sapan bir mantık kabul edilemez. Her oyuncu oyuna istediğin zaman girip çıkabilmelidir. Sunucu kapasiteleri buna göre ayarlanmalıdır.

15- Oyun için auto attack sistemi kesinlikle olmamalıdır.

Aklıma şimdilik gelenler bunlar, daha da ekleyeceğim. Hem benim postumda hem de diğer arkadaşların postunda görüldüğü gibi herkesin gönlü PW2 olmaması yönünde. Lütfen ^^
Mağaza sisteminde pet olmasını asla istemem. Oyun bebe oyunlarına dönüyor sonra itici bir durum. Ve bu oyunun en büyük kitlesini % 85 Knight online oynayan insanlar oluşturucak kanımca. Pet sistemine sıcak bakılmaz bu yönden. En fazla köpek vb. tarzı şeyler olabilir bunlarda binmek için değil eğlence amaçlı olur.
 

tekin

Yeni Oyuncu
Sınıf SeçilmediSeçilmedi
Mesajlar
1
Tepki puanı
2
Puanları
3
Level
0
1 - Oyundaki eşyaları para ile satmanın önüne geçilmesi mümkün değil. bunun yerine astronomik ücretlere ulaşabilecek eşya upgradelerini oyuna dahil etmemek daha mantıklı hareket olur. (knight online'da upgrade in +8 ile sınırlı olması gibi)

2 - Pazar sistemi. satılan itemleri offline/online farketmeyen satılık havuzuna atalım. isteyen istediği itemi herhangi bir siteden ürün aratır gibi bulup alabilsin, gerekirse ürün sahibine PM atsın, BUY pazarı olmasın. Bu sayede pazar leşçilerinden, 10 pc ile buy pazar kasanlardan kurtulmuş oluyoruz.

3 - Oyunda karakterler arasında güç dengesinin sağlanması yani aynı seviyede emek harcanmış herhangi bir class'ın diğerine üstünlüğü olmamalı.

4 - Mage armorları INT, MP yerine HP, MP istemeli (tıpkı diğer classlar gibi). Eğer INT konusunda ısrarcı kalınacaksa, INT vermenin mana vermenin ötesinde daha iyi fonksiyonlara sahip hale getirilmesi daha mantıklı olur.
 

ReSsCuMe

Yeni Oyuncu
Sınıf SeçilmediSeçilmedi
Mesajlar
8
Tepki puanı
11
Puanları
3
Level
0
İyi günler ve çalışmalar dilerim.
Öncelik ile yazmaya başlamadan önce önerimi sunacağım ardından gelecek fikirler ile bu geliştirilebilir.
Videolardan da gördüğüm üzere "Minör Healing Skill"i gözümüze çarptı.
Yaklaşık 10 saniyede atılan click sayısı ile ilgili küçük bir deney yaptım ve ortalama sonucu 68 click sayısı çıktı.
Yani 10 saniye içerisin de ortlama bir insan(her yaştan) 68 click çıkarabilecek güç de olduğunu varsayarak;
Bu Skill'i turn ON/OFF(AÇ/KAPA) tarzı sizin vereceğiniz 10 saniyede ortalama bir rakamda atar ise bazı problemlerin önüne geçmiş oluruz.
Bildiğiniz üzere bir çok illegal sayılabilecek şeyler mevcut ve bazı kendini bilmez ego babaları çeşitli donanımsal şeyler alarak burada da rağbete giriyor. Ne kadar karakteri ortalamanın altında olsa da bu çizginin üstünde olan oyunculara lanet okutabiliyorlar.

Bu konuyu discord adresinizden insanlara açtım aldığım bir kaç tepki oyunculuğun bitecek olması ile ilgiliydi,haklılar fakat Rogue Class'ına ait getireceğiniz Skill Setleri ile "Oyunculuk Farkı" nı yaratabileceğinizi düşünüyorum.
Saygılarımla
 

Silmaril

Yeni Oyuncu
MageSeçilmedi
Mesajlar
8
Tepki puanı
15
Puanları
3
Level
0
Oyunlardaki makro kullananların otomatik tespit edildiği bir algoritma olmasını isterdim. Bunun için de biraz düşündüm ve aklıma gelen fikri beynimin arka raflarında unutup gitmeden önce paylaşmak istedim. Tabi oyunun teknik ekibinde bulunan yazılımcı arkadaşlara akıl vermek haddim falan değil onu söyleyeyim baştan.

Örneklerle vereceğim ki kolayca anlatabileyim. Mesela oyundaki atılan her skillin kullanıldığı saat milisaniyesine kadar veri tabanına kaydedilip, art arda kullanılan aynı skillin arasındaki süre farkı aynıysa veya aynı olmasa dahi bir süre sonra döngüye giriyorsa büyük ihtimalle oyuncu o skilli eliyle kullanmıyor, yardımcı program sayesinde kullanıyordur. Bu durumda yetkili kişilere kontrol etmesi için uyarı gidebilir.

Biraz daha açacak olursak;
Knight Online'da en çok sıkıntı çekilen skill olan minörden yola çıkacağım. Örneğin birkaç kere art arda minöre bastınız ve bunları bastığınız zamanlar milisaniyesine kadar veri tabanına kaydoldu. Eğer gerçekten elinizle bastıysanız her iki skill arasındaki zaman farkının birbiriyle aynı olma ihtimali olamaz. Makroda ise bu zaman aralıkları ya aynı olacak ya da bir zaman sonra döngüye girecektir. Daha iyi anlayabilmek için bunları alt alta yazalım.

Elle kullanılan minör -> 1. minör - 12:28:34:593, 2. minör - 12:28:34:624, 3. minör - 12:28:34:638, 4. minör - 12:28:34:659... (Skill aralarındaki süre farkı değişken ve döngüye girmediğini varsayalım. Çok fazla yazmak istemedim. 31ms-14ms-21ms-...)

Makroyla kullanılan minör -> 1. minör - 12:28:34:593, 2. minör - 12:28:34:603, 3. minör - 12:28:34:613, 4. minör - 12:28:34:623... (Skill aralarındaki süre farkı aynı. 10ms-10ms-10ms-...)

Makroyla kullanılan minör -> 1. minör - 12:28:34:593, 2. minör - 12:28:34:624, 3. minör - 12:28:34:638, 4. minör - 12:28:34:659, 5. minör - 12:28:34:690, 6.minör - 12:28:34:704, 7. minör 12:28:34:725 (Skill aralarındaki süre farkı değişken fakat bir yerden sonra döngüye giriyor. 31ms-14ms-21ms-31ms-14ms-21ms-...)

Umarım anlatabilmişimdir ve bir yardımım dokunur. Başarılar diliyorum.
 

FNiscariot

Yeni Oyuncu
Sınıf SeçilmediSeçilmedi
Mesajlar
6
Tepki puanı
8
Puanları
3
Level
0
Yönetim az çok piyasada tutan sistemleri oyuncuları eğlendiren sistemleri çözmüştür fakat verilen emeğin zamanın karşılığını bulmak ister insan bi ikinci konu ise oyuna bir süre sonra başlayan oyuncuların bomboş haritalarda görev yapacak birini bulamaması, aylık ya da 3 aylık periyodlarda görev ve eski canavarların explerinin yükseltilmesini bossların zayıflatılmasını önerebilirim. Son olarak hepimiz + basmanın heyecanını biliriz oyunda tutunacak kadar bol item düşmesi ve belirli bir seviyeye kadar + nın daha kolay olması örneğin +6 +7 ye kadar olması insanları oyundan soğutmaz emeğinin zamanının yok olması hissine kapılmazlar
 

Sartre

Oyuncu
Sınıf SeçilmediSeçilmedi
Mesajlar
33
Tepki puanı
23
Puanları
8
Level
1
1 - Exp sistemine düzenleme getirilmeli. Milyonlarca mobla savaşmak yerine görevlerle birlikte (gerek solo gerek takım arkadaşlarımızla) oyunun hikayesini yakalayabilmeliyiz.

2 - Oyunda farmlanan paranın hiçbir türlü gerçek para ile takas edilmemesi gerek.

3 - Oyunun kendi mağazasında bulunan ürünlerin atak ve defans özellikleri minimum düzeyde tutulması gerekiyor.
 

dinazor89

Yeni Oyuncu
Sınıf SeçilmediSeçilmedi
Mesajlar
1
Tepki puanı
3
Puanları
3
Level
0
1 - Maden balık tutma gibi yan mesleklerin aktif ve getirisi olacak şekilde olmasını isterdim.

2 - Ticaretin Ah sistemi ile yapılması 2020 deyiz artık pazarcı gibi yayılmamız çok saçma oluyor wow da var ne kadar pratik ve al sat yapmak isteyen gene orada da alsat işlerini yapıyor.

3 - Priest sınıfı özellikle healer vs yaratık kesmede sıkıntısı olduğu için onlar maden balık vs gibi yerlerde vakit geçirerek para kasmalarını grinding yapmalarının önü açılmalı

4 - Kesinlikle ve Kesinlikle GM kadrosunun malum oyunlarda ki gibi twitch vs de sulu çıvık olmaması Ciddi ve Profosyonel bir sunucu gm ekibi olmalı

5 - Pus fiyatları TL şartlarında olmalı en büyük sıkıntı budur.Pus kozmetik ücretlerini türkiye şartlarına uyarlanırsa mükemmel olur ve user sayısı daha da artar

6 - Pve yapan da Pvp yapanda kazanabilmeli herşey ne pvp zone de ne pve zone da kalmalı

7 - Nolur rebirth tarzı salak bir sistem getirmeyin

8 - Silahlara elemantal efect eklenmeli

9 - Oyun başı için çok fazla armor olmamalı bence ki 6 ay 1 sene sonraya yeni içerik geldiğinde bize bir amaç olsun :)

10 - Farm alanları tek bir ekibin eline geçmemesi için parça parça dağıtılmalı

11 - Hile kullanımının önüne geçilmeli en büyük lekeyi bu düşürür oyuna özellikle aktif gm olmalı

12 - Edit item yayıncı eş dost kayırma olmamalı

13 - Class dengesi iyi ayarlanmalı kimse emek emek karakterini son seviyeye getirdikten sonra dengesizlikten ötürü oyundan soğumamalı

14 - Wow da ki gibi itemleri taktımı üstümüzden çıkartamamalıyız böylece oyun parası ticaretinin önüne geçilir.

15 - İlerliyen zamanlarda çeşitli meslekler eklenebilir.

16 - Ezik magelerle zombi kestiğimiz zamanları özledim nostalji olucak ama öyle bir yer eklenebilir mape ^^

17 - inventory günümüz şartlarında az geliyor gene wow da ki gibi BAG sistemi getirilebilir.(Terzilik mesleği de bununla gelebilir)

18 - Guild wars da ki gibi exp kasma sistemi olmalı örnek:kendi level zone mapinde isen 1 den 2 ye 10 dk da atlıyorsan 70 level mapin de de 70 den 71 10 dk da level atlama olmalı.Exp kasmak zulüm değil eglenceli olmalı

19 - Hp/mana pot weight düşük olmalı rahat rahat potlarımızı taşıyalım. Örnek olarak Battle priestin battle olmasını sağlayacak armorları olmalı ve buna göre dengelenmeli

20 - Np ve Exp ile kutu item vb şans şeyleri alabilmeliyiz.Böylece exp kasarak da item yapabiliriz.Exp seal konusu çok güzel olur 500m exp ver xxx armor+1 al gibi

21 - Aynı yaratığı milyon kere kesmek değil quest sistemleri esas level atlamamızı sağlayan sistem olmalı(wow da ki gibi)

22 - AUTHENTICATOR umarım doğru yazmışımdır olmalı Telefonumuza indirelim girişte şifreden sonra bize sorsun güvenlik için.(illegal yazılım kullananlar içinde +maliyet olur hat telefon değiştirmeleri gereken bir sistem getirilir.)

23 - Community ile iletişim halinde olmanız devamlı.Düz mantık ne kadar samimi içten bizden biri olursanız biz de o kadar bağlanır ve para harcarız ^^ herkes kazanır.

24 - Wow gibi ciddi paralar kazanan oyunda bile hile var fakat aktif yönetim canlı destek sistemi raporlama hizmeti ile hızlıca önüne geçiliyor kısacası bütce olup oyun içine bakıcak aktif yönetici ile bu konunun önüne geçilebilir.Online oyunlarda malesef her zaman hile olucak ne yaparsak yapalım bunun önüne geçemeyiz.

25 - Örnek olarak Fortnite ve Lol o kadar süre oynadım ki en son ne güzel oyun bu diyerek para yatırdım ve bir sürü şey aldım ikisinede 1000 tl harcamışımdır.Aç gözlü olmayan bir fiyat politikası izlenirse userlar zaten üstlerine düşeni yaparlar.yapmayanlar %5 anca olur tinerci tayfa :)

26 - Devam eden 1-2 ay sonra Premium olmayan userlar level 20 kadar mesela kasabilsinler ve etkinliklere giremesinler.illegalleri böylece bir nebze kapı dışarı edebiliriz.

27 - Quest bazlı bir sistem gelmez ise genie tarzı oyunun kendi botu premiumun içinde ücretsiz verilmeli ya da misal 50 tl verdin sadece Exp zone de party ile kullabileceğin şekilde ayarlanmalı.

28 - Sadelik iyidir Karmaşık yapıdan uzak durulmalı çoğu knight oyuncusu wow ya da guild wars gibi karışık sistemlere hazır değil bune böyle diyerek uzaklaşabilir.Kademeli şekilde güncelleme gelmeli.Her güncellemeyi iple çekmeliyiz

29 - Oyun ve Discorddan yapılan bir mülakat ya da görüşme ile oyunda belli başlı kişiler gmlere yardımcı olabilir.Ama bu görevlerini kimseye açıklamayacaklar.Ufak ufak slotları dolaşıp reportlama yapabilirler.Bu sistem oyun yönetiminin yükünüde bir nebze olsun alır

30 - İtem kiralama sistemi oyun yönetiminin değil userların kendi itemlerini bir havuza koyup oradan kiralama şeklinde çalışması.Misal bir eşyayı almadan önce orada kiralayıp ne kadar bize yarayacağını az bir zararla öğrenmiş oluruz 6-12-24 hours şeklinde kiralama sistemi olabilir.

31 - Dürüst şeffaf yönetim olmalı Allah yolunuzu açık etsin :)
 

Tekitekurin

Leader of Booster
WarriorTekitekurin
Mesajlar
101
Tepki puanı
93
Puanları
28
Level
4
1 - Maden balık tutma gibi yan mesleklerin aktif ve getirisi olacak şekilde olmasını isterdim.

2 - Ticaretin Ah sistemi ile yapılması 2020 deyiz artık pazarcı gibi yayılmamız çok saçma oluyor wow da var ne kadar pratik ve al sat yapmak isteyen gene orada da alsat işlerini yapıyor.

3 - Priest sınıfı özellikle healer vs yaratık kesmede sıkıntısı olduğu için onlar maden balık vs gibi yerlerde vakit geçirerek para kasmalarını grinding yapmalarının önü açılmalı

4 - Kesinlikle ve Kesinlikle GM kadrosunun malum oyunlarda ki gibi twitch vs de sulu çıvık olmaması Ciddi ve Profosyonel bir sunucu gm ekibi olmalı

5 - Pus fiyatları TL şartlarında olmalı en büyük sıkıntı budur.Pus kozmetik ücretlerini türkiye şartlarına uyarlanırsa mükemmel olur ve user sayısı daha da artar

6 - Pve yapan da Pvp yapanda kazanabilmeli herşey ne pvp zone de ne pve zone da kalmalı

7 - Nolur rebirth tarzı salak bir sistem getirmeyin

8 - Silahlara elemantal efect eklenmeli

9 - Oyun başı için çok fazla armor olmamalı bence ki 6 ay 1 sene sonraya yeni içerik geldiğinde bize bir amaç olsun :)

10 - Farm alanları tek bir ekibin eline geçmemesi için parça parça dağıtılmalı

11 - Hile kullanımının önüne geçilmeli en büyük lekeyi bu düşürür oyuna özellikle aktif gm olmalı

12 - Edit item yayıncı eş dost kayırma olmamalı

13 - Class dengesi iyi ayarlanmalı kimse emek emek karakterini son seviyeye getirdikten sonra dengesizlikten ötürü oyundan soğumamalı

14 - Wow da ki gibi itemleri taktımı üstümüzden çıkartamamalıyız böylece oyun parası ticaretinin önüne geçilir.

15 - İlerliyen zamanlarda çeşitli meslekler eklenebilir.

16 - Ezik magelerle zombi kestiğimiz zamanları özledim nostalji olucak ama öyle bir yer eklenebilir mape ^^

17 - inventory günümüz şartlarında az geliyor gene wow da ki gibi BAG sistemi getirilebilir.(Terzilik mesleği de bununla gelebilir)

18 - Guild wars da ki gibi exp kasma sistemi olmalı örnek:kendi level zone mapinde isen 1 den 2 ye 10 dk da atlıyorsan 70 level mapin de de 70 den 71 10 dk da level atlama olmalı.Exp kasmak zulüm değil eglenceli olmalı

19 - Hp/mana pot weight düşük olmalı rahat rahat potlarımızı taşıyalım. Örnek olarak Battle priestin battle olmasını sağlayacak armorları olmalı ve buna göre dengelenmeli

20 - Np ve Exp ile kutu item vb şans şeyleri alabilmeliyiz.Böylece exp kasarak da item yapabiliriz.Exp seal konusu çok güzel olur 500m exp ver xxx armor+1 al gibi

21 - Aynı yaratığı milyon kere kesmek değil quest sistemleri esas level atlamamızı sağlayan sistem olmalı(wow da ki gibi)

22 - AUTHENTICATOR umarım doğru yazmışımdır olmalı Telefonumuza indirelim girişte şifreden sonra bize sorsun güvenlik için.(illegal yazılım kullananlar içinde +maliyet olur hat telefon değiştirmeleri gereken bir sistem getirilir.)

23 - Community ile iletişim halinde olmanız devamlı.Düz mantık ne kadar samimi içten bizden biri olursanız biz de o kadar bağlanır ve para harcarız ^^ herkes kazanır.

24 - Wow gibi ciddi paralar kazanan oyunda bile hile var fakat aktif yönetim canlı destek sistemi raporlama hizmeti ile hızlıca önüne geçiliyor kısacası bütce olup oyun içine bakıcak aktif yönetici ile bu konunun önüne geçilebilir.Online oyunlarda malesef her zaman hile olucak ne yaparsak yapalım bunun önüne geçemeyiz.

25 - Örnek olarak Fortnite ve Lol o kadar süre oynadım ki en son ne güzel oyun bu diyerek para yatırdım ve bir sürü şey aldım ikisinede 1000 tl harcamışımdır.Aç gözlü olmayan bir fiyat politikası izlenirse userlar zaten üstlerine düşeni yaparlar.yapmayanlar %5 anca olur tinerci tayfa :)

26 - Devam eden 1-2 ay sonra Premium olmayan userlar level 20 kadar mesela kasabilsinler ve etkinliklere giremesinler.illegalleri böylece bir nebze kapı dışarı edebiliriz.

27 - Quest bazlı bir sistem gelmez ise genie tarzı oyunun kendi botu premiumun içinde ücretsiz verilmeli ya da misal 50 tl verdin sadece Exp zone de party ile kullabileceğin şekilde ayarlanmalı.

28 - Sadelik iyidir Karmaşık yapıdan uzak durulmalı çoğu knight oyuncusu wow ya da guild wars gibi karışık sistemlere hazır değil bune böyle diyerek uzaklaşabilir.Kademeli şekilde güncelleme gelmeli.Her güncellemeyi iple çekmeliyiz

29 - Oyun ve Discorddan yapılan bir mülakat ya da görüşme ile oyunda belli başlı kişiler gmlere yardımcı olabilir.Ama bu görevlerini kimseye açıklamayacaklar.Ufak ufak slotları dolaşıp reportlama yapabilirler.Bu sistem oyun yönetiminin yükünüde bir nebze olsun alır

30 - İtem kiralama sistemi oyun yönetiminin değil userların kendi itemlerini bir havuza koyup oradan kiralama şeklinde çalışması.Misal bir eşyayı almadan önce orada kiralayıp ne kadar bize yarayacağını az bir zararla öğrenmiş oluruz 6-12-24 hours şeklinde kiralama sistemi olabilir.

31 - Dürüst şeffaf yönetim olmalı Allah yolunuzu açık etsin :)
Emeğine sağlık.
 

Tekitekurin

Leader of Booster
WarriorTekitekurin
Mesajlar
101
Tepki puanı
93
Puanları
28
Level
4
Account Bound Sistemi :

Bir çok MMORPG ' de gördüğümüz bu sistemin bizim içinde bence şekillendirilerek kullanılmasında fayda görüyorum. İsteğimi burada ki kitlenin yoğunluğuna göre de örneklendireceğim.

Öncelikle bu sistemi bilmeyen, daha önce oynadıkları oyunda denk gelmeyen arkadaşlarımız için; Düşürdüğünüz item sadece sizin hesabınızda kullanılabilir oluyor kaba tabiri bundan ibaret. KO tabanlı çok fazla takipçimiz olduğunu varsayarak konuşuyorum; OLD itemlerin takılmış hali.

Örneklendirmemi KO bazlı yapacağım zira bu oyunun takipçi kitlesini sanırım şuan %80 lerde KO tarafında ki arkadaşlar olarak görüyorum.

Mesela 2 adet bossumuz olsun. Bunlardan birtanesi Atilla birtanesi Atilla-x olsun. Biliyorsunuz ki bu oyunu oynayan arkadaşlar için Atilla'dan çıkan itemler önemli itemlerdir. Bu bossun bekçileri olur, hatta uykusuz geceleriniz olduğu olmuştur. Kimisi ticarete dökmüştür, kimisi hırsa dökmüştür bu boss işini. Bunu şu şekilde yapmanın bence hem oyun içi ekonomiye, hem tekil oynayan kullanıcıya, hem bossa verilen kıymete değeri çok yüksek olacaktır. Atilla dediğimiz bossun kesilmesi 8 16 24 kişi artık ne ise zorluk seviyesinde olsa ve parti ile harici kesilmesinin mümkünatı olmasa bu hem oyun içi dinamikleri oyunun en iyi 10 karakterinden sıyırır, hem oyun içi etkileşimi artırır, hem clan değerini çok daha fazla ortaya koyar. Burada çıkan item satılabilir ve her yerde kullanılabilir olsa. Düşecek olan itemin paydaşını artırır, satılsa dahi elde edilen oyun gelirinin 1 kişiye değil 20 kişiye dağılmasını sağlar, tek başına para babası kıvamına gelen kişileri ortadan kaldırır, oyun içinde oyun parasının daha çabuk harcanabilir ve takas edilebilir hale gelmesini sağlar diye düşünüyorum. Gelelim Atilla-x bossumuza bu mobumuzda solo kesilebilmeye yatkın ( tabikide worm'den bahsetmiyoruz :) ) yada 2 kişi ile kesilmeye müsait olsa bundan çıkan item aynı itemin ACCB hali olsa. Bunu kesen adamın bir daha bu boss ile işi olmasa ve kesme amacı tamamen karakterinin orta seviyede oyun içi tüm gereksinimlerini karşılayabilecek hale getirecek seviyede olsa çok daha güzel olmaz mı ? Hem oyuna tutunacak seviye herkeste item olmasını sağlar, hem arsa bekçilerini ortadan kaldırır. Bundan düşen item ACCB olacak ve bence çokta güzel olacak. Tüm bosslar için bir mini boss mantığı yani ancak bu mini bosslarda tabiki o kadar kolay kesilmeyecek. Bence bu sistem çok fazlası ile yararlı olabilek bir sistem. Tabiki sizlerinde görüşlerini merak ediyorum bu konuda.

Yeni yazdım yukarıda kaldı bunuda incelemenizi tavsiye ederim.
 

SemirCeyla

Oyuncu
WarriorWhiskered
Mesajlar
31
Tepki puanı
25
Puanları
18
Level
1
Umarım town atma KOdaki gibi olmaz. LOLdaki gibi town atma süresi olmalı. Şak diye towna düşüyor yoksa herkes.
 

No0oExiT

Yeni Oyuncu
Sınıf SeçilmediSeçilmedi
Mesajlar
1
Tepki puanı
1
Puanları
1
Level
0
Bence şu oyuna farklı ırklarda gelmeli mesela elf ve cüce ırkı 2 sınıf ırka tıkanıp kalkınmamalı 4 ırk olsa pk si dahada canlı olur diye düşünüyorum
 

Hyena

Yeni Oyuncu
Sınıf SeçilmediSeçilmedi
Mesajlar
3
Tepki puanı
4
Puanları
3
Level
0
Oyundaki item sistemi wowdaki gibi olursa tl piyasası biter bu sebeple wowu iyi incelemenizi öneririm.
Oyuna dungeon sistemi geliyorsa eğer raid sistemi de getirilmeli ve bu dungeon ve raidlerden alınacak itemlar soulbond veya accountbond olmalı. Oyundaki itemlar güçlerine göre common rare epic mhytic legendary şeklinde sınıflandırılabilir. Legendary ve mhytic itemlar soulbond rare ve pic itemlar binds on equip olabilir böylece parayı basan oyuncular pek bir şey elde edemezler ve oyuna emek harcayan insanlar bellirli seviyelere gelirler.
Aklınız varsa kanat denen saçma şeyi getirmezsiniz ben bir oyuna bu kadar yakışmayan ve alakasız başka bir şey görmedim. Kanat yerine Cospre item illa gelecekse bu cospre itemlar için armorların üzerinde slotlar olmalı ve armorlara biz cospre itemları gem olarak takmalıyız kanat gibi hem benim görüş alanımı kapatan hem de kalabalık alanlarda iğrenç bir karışıklık yaratan item yerine bu daha mantıklı. Oyundaki boss mantığı dungeon ve raidlere aktarılmalı bu bosslar zorluğuna göre İtem vermeli ve bossların belli başlı taktikleri olmalı dümdüz ağzına vurarak kesememeliyiz.
Bir diğer olay ise pvp pvp oyuncuları pvp yaparak kazandığı puanlar ile item alabilmeli o anki rank sıralamasına göre alabileceği item seviyesi belli olmalı 10k pvp point epic 20k mhytic 40k legendary vs. gibi.
oyunda kesinlikle meslek olmalı ve bu mesleklere yapılan şeyler önemli olmalı ben örneğin warriorım zırhıma bir upgrade yapıcam bunun için zümrüt gerekecek bu zümrütü de madencilik yapan biri bulabilir.
Oyunda öldüğümüzde bunun pedeli exp kaybetmek gibi aptalca bir şey olmamalı bunun yerine ghost form gibi şeyler eklenebilir.

oyunda bir yerden başka bir yere gitmek teleportla değil ulaşım araçlarıyla olmalı teleport gibi suni bir şey bizi oyunun dünyasına çekemez.

oyuna görüldüğü kadarıyla zıplama getirilmiş bu zıplama dodge şansı vermemeli çünkü bu durum malum oyunun da mekaniklerine aykırıydı videolardan gördüğüm kadarıyla skill mekanikleri de benzer olduğu için biraz problemli olur.

oyundaki karakter penceremiz ve skill penceremizde neyim üzerine gelirsek onun açıklaması olmalı eğer statlarımızı biz ayarlayacaksak 1 adet stat puanının ben kabiliyetlerdeki karşılığını bilmeliyim 1 str bana ne veriyor ya da 1 agility ya da 1 intelect ayrıca karakter penceremizde dodge şanS miss şans ve hit şans gibi parametreler net görünmeli. bu dediklerimin hepsi skill penceresi için de geçerlidir.

oyuna skill ağaçları kadar bu skilleri güçlendiren talentler de getirilmeli bu talentler ile priest atak skillerini güçlendirerek bp heal skillerini güçlendirerek healer buff skillerini güçlendirerek buffer olabilir ya da asasin classı talentlerini kritik vuruş verek magelere yüksek hasar verebilir zırh delme vererek warrior gibi armor classlara daha fazla hasar verebilir. Bu talentler sayesinde oyunda herkes aynı şeyi oynamamış olur ve ortaya bir sürü build çıkar herkes farklı buildlerde oynar oyun için çeşitlilik artar ayrıca oyuncular kendi buildlerini ve rehberlerini hazırlayarak commumity içinde iletişimin kuvvetlenmesini sağlar.

sizden rica ediyorum Mage ve priest gibi classlar haricinde mana kullanılmasın warriorın assasinin mana kullanması kadar çağ dışı ve mantıksız bir şey Yok.

oyuna dungeon ve raid harici her Mobun ve senaryonun gereklerine göre çeşit yaratıkların bossu serbest dünyada spawn olabilir.Bu bosslardan düşecek itemlar pazarda satılabilir.

assasin classı tek al kılıç warrior classı ise kılıç ve kalkan ikilisini kullanabilir. Bu sayede spec kavramı oturur oyuna sword spec assasin ile dagger spec assasinin farklı mekanikleri olur. Ayrıca malum oyunda sadece priestl classınıın mantıksızca taktığı tek el silahların bir anlamı ve değeri olur.
 

Tekitekurin

Leader of Booster
WarriorTekitekurin
Mesajlar
101
Tepki puanı
93
Puanları
28
Level
4
Oyundaki item sistemi wowdaki gibi olursa tl piyasası biter bu sebeple wowu iyi incelemenizi öneririm.
Oyuna dungeon sistemi geliyorsa eğer raid sistemi de getirilmeli ve bu dungeon ve raidlerden alınacak itemlar soulbond veya accountbond olmalı. Oyundaki itemlar güçlerine göre common rare epic mhytic legendary şeklinde sınıflandırılabilir. Legendary ve mhytic itemlar soulbond rare ve pic itemlar binds on equip olabilir böylece parayı basan oyuncular pek bir şey elde edemezler ve oyuna emek harcayan insanlar bellirli seviyelere gelirler.
Aklınız varsa kanat denen saçma şeyi getirmezsiniz ben bir oyuna bu kadar yakışmayan ve alakasız başka bir şey görmedim. Kanat yerine Cospre item illa gelecekse bu cospre itemlar için armorların üzerinde slotlar olmalı ve armorlara biz cospre itemları gem olarak takmalıyız kanat gibi hem benim görüş alanımı kapatan hem de kalabalık alanlarda iğrenç bir karışıklık yaratan item yerine bu daha mantıklı. Oyundaki boss mantığı dungeon ve raidlere aktarılmalı bu bosslar zorluğuna göre İtem vermeli ve bossların belli başlı taktikleri olmalı dümdüz ağzına vurarak kesememeliyiz.
Bir diğer olay ise pvp pvp oyuncuları pvp yaparak kazandığı puanlar ile item alabilmeli o anki rank sıralamasına göre alabileceği item seviyesi belli olmalı 10k pvp point epic 20k mhytic 40k legendary vs. gibi.
oyunda kesinlikle meslek olmalı ve bu mesleklere yapılan şeyler önemli olmalı ben örneğin warriorım zırhıma bir upgrade yapıcam bunun için zümrüt gerekecek bu zümrütü de madencilik yapan biri bulabilir.
Oyunda öldüğümüzde bunun pedeli exp kaybetmek gibi aptalca bir şey olmamalı bunun yerine ghost form gibi şeyler eklenebilir.

oyunda bir yerden başka bir yere gitmek teleportla değil ulaşım araçlarıyla olmalı teleport gibi suni bir şey bizi oyunun dünyasına çekemez.

oyuna görüldüğü kadarıyla zıplama getirilmiş bu zıplama dodge şansı vermemeli çünkü bu durum malum oyunun da mekaniklerine aykırıydı videolardan gördüğüm kadarıyla skill mekanikleri de benzer olduğu için biraz problemli olur.

oyundaki karakter penceremiz ve skill penceremizde neyim üzerine gelirsek onun açıklaması olmalı eğer statlarımızı biz ayarlayacaksak 1 adet stat puanının ben kabiliyetlerdeki karşılığını bilmeliyim 1 str bana ne veriyor ya da 1 agility ya da 1 intelect ayrıca karakter penceremizde dodge şanS miss şans ve hit şans gibi parametreler net görünmeli. bu dediklerimin hepsi skill penceresi için de geçerlidir.

oyuna skill ağaçları kadar bu skilleri güçlendiren talentler de getirilmeli bu talentler ile priest atak skillerini güçlendirerek bp heal skillerini güçlendirerek healer buff skillerini güçlendirerek buffer olabilir ya da asasin classı talentlerini kritik vuruş verek magelere yüksek hasar verebilir zırh delme vererek warrior gibi armor classlara daha fazla hasar verebilir. Bu talentler sayesinde oyunda herkes aynı şeyi oynamamış olur ve ortaya bir sürü build çıkar herkes farklı buildlerde oynar oyun için çeşitlilik artar ayrıca oyuncular kendi buildlerini ve rehberlerini hazırlayarak commumity içinde iletişimin kuvvetlenmesini sağlar.

sizden rica ediyorum Mage ve priest gibi classlar haricinde mana kullanılmasın warriorın assasinin mana kullanması kadar çağ dışı ve mantıksız bir şey Yok.

oyuna dungeon ve raid harici her Mobun ve senaryonun gereklerine göre çeşit yaratıkların bossu serbest dünyada spawn olabilir.Bu bosslardan düşecek itemlar pazarda satılabilir.

assasin classı tek al kılıç warrior classı ise kılıç ve kalkan ikilisini kullanabilir. Bu sayede spec kavramı oturur oyuna sword spec assasin ile dagger spec assasinin farklı mekanikleri olur. Ayrıca malum oyunda sadece priestl classınıın mantıksızca taktığı tek el silahların bir anlamı ve değeri olur.
Sürekli wowdan örneklendirme yapıyorum ancak, kitle ne yazık ki sürekli KO gibi örneklendirme istiyor :)
 
Üst