Önüne geçilmesi için bir çok öneriyi
burada belirttim. Önüne geçilmesi için hiçbirşey yapılmaz ve aynı mentalite ile devam edelim diye düşünülürse, Rise Online World çok kısa süre içinde unutulacak bir oyun olur. Şu anda insanların heveslenmesinin, mutlu olmasının, heyecanlanmasının en büyük nedeni, düzgün bir yönetim ile gerçek paranın oyuna etki etmediği bir oyun deneyimi yaşayacak olmaları. Buna ben dahilim. Bu oyunda da bu ticaretler dönecek olursa, bırakın global çapta bir oyun olmasını, istanbulun dışına çıkamayacaktır diye düşünüyorum. Herkes eski oyununa, eski alışkanlıklarına geri dönecek, büyük umut vadeden oyunumuzun ismi yavaşça silinecektir. Oyun keyfini yokeden bir mantık çünkü konuştuğumuz mantık.
1600'lü yıllarda Galileo dünya dönüyor dediğinde ona hiç kimse inanmamıştı. Bu döndüğü gerçeğini hiç değiştirmedi. Bunu yapmayan bir platform yok diyorsun ama bu yapılmasının doğru olduğu anlamına gelmiyor. Oyunun sponsoru klasgame oyun içi markette geçerli olacak e-pin satışından gelir kazanabilir ancak. Karakter alış ve satışının yine gerçek parayla olmasına karşıyım. Oyunda bir ticaretten bahsediyorsak, bu oyun içi imkanlar ile olmalıdır.
World of Warcraft bunun önün geçebilmek için yıllardır muhteşem bir mücadele vermekte. En üst düzey itemlerin giyildiğinde account bound olması bunlara örnek teşkil ediyor. Herhangi bir şekilde oyun içi yazışmalardan gerçek para üzerinden ticaret tespit edildiğinde süresiz hesaplar kapatılıyor.
Dostum vakitini oyuna harcamak için kıymetli görecek arkadaşlar lütfen oynamasın. Kesinlikle beni yanlış anlama. Oyun dediğimiz olgu, insanların vakitlerini daha keyifli geçirebilmesi içindir. Ben oyuna keyifli zaman geçirmek için giriyorum diyelim. Arkadaşlarımla birşeyler yapıyoruz. Seviye kasıyoruz birşeyler yapıyoruz. Hayatımızdaki en önemli şeyi
zamanımızı harcıyoruz. Oradan bir tane abi, ne seviyesini kasıyor, ne eşyası için uğraşıyor. Birkaç saat içinde, yıllarca uğraşsan yapamayacağın kadar güçlü bir karakterle dikiliyor. Bu senin benim gibi arkadaşların bütün oyun oynama keyifini yok ediyor. Burada çok büyük bir saçmalık var. Oyunda hiçbir şekilde PvP olmasa, isteyen istediği şeyi versin. Ama bu oyunda
S.S.S.'da görüldüğü gibi, PVP, PVE'den çok daha fazla bir yüzdeye sahip içerik olarak. Ben eğer cebinden 100.000 lira çıkarıp oyuna basan bir abi ile mücadele etmek zorunda bırakılıyorsam, gülümseyerek silerim oyunu bir daha geri dönmemek üzere. MMORPG'nin anlamı Massively Multiplayer Online Role Play Gaming'tir. Oyunda insanların role-play yapılması beklenir. Bir nevi oyunda bir karakterin yaşamını izlersiniz. Nasıl ki yeni doğan bir bebeğin annesi 100.000 lira verip onu 45 yaşında (83 char satın alımı), evi, işi, eşi, parası (itemler ve oyun içi para) olan bir hale insana dönüştürmesi saçma ve adaletsiz olacaksa, "Kardeşim benim 40 sene uğraşacak vaktim yok al paramı ver bana işi yaşı uğraştırma!" denilemeyecekse, bu oyunlarda da aynı şekilde saçmadır. Multiplayer rekabetin olduğu hiçbir oyunda para ile güç satın alınmamalıdır. Yoksa ver CS oynarken maç başına 50$, her el 16.000$ para ile başla. Yada LoL oynarken ver oyun başına 100$, 5000 gold, ayakkabı ve 25 level başla. Hiçbir farkı yok aslında baktığınızda.
Kesinlikle yanlış anlamayın. Kırıcı bir söz kullandıysam affola. Eğer ki bu oyunda da "Knight Online" mantığı sürecekse anca farm yapıp, "1000x golem kestim bakalım ne bıraktı" diye video çekenlerin mesken aldığı bir oyundan öteye gidemez.