Neden Rise Online Free to Play yani PayToWin olacak anlamadım. Resmi sitesinde para yatıran ile yatırmayan oyuncu arasındaki farkı minimize edilecek denmiş ama bu pek mümkün gözükmüyor. Çok etkisi olmayan bir item dahi koysanız mağazaya, parası olan ondan 10000 tane alır ve oyun içi pazarsa satarak oyuniçi paraya çevirir, bu şekilde oyun içinde en iyi itemi satın alabilir.
Önerim olaran WoW'u örnek almak. Aylık sabit abonelik olacak ve kur fiyatları TL üzerinden olacak. Zaten KO kitlesi geleceği için bu oyuna ve yeni nesilde MMORPG kültürü oluşmadığı için parası olan, aylık maaş alan kesim gelecek oyuna. Öğrenci bile gelse aylık abonelik ücreti 50 TL gibi bi rakam olduğunda herkes oynayabilir. Şimdi diyecekseniz 20 TL olsun, tabi ben de öyle isterim ama KO'da dönen rakamları kimsenin almadığı bronz pre'nin bile 50 TL olduğu düşünürsek tüm oyuncularda aynı aboneliğin 50 TL olması çok normal. Bu rakam üzerinde kafa yorulum belirlenebilir. Olay sabit abonelik belirlenmesi sayesinde yapımcıların düzenli gelir kazanarak oyuna bakımı, geliştirmeyi devam edebilmesi ve oyuncuların gerçek parayla üstün olamayarak tamamen oyuna vakit harcayıp gelişebilmesi.
Ayrıca WoW'daki item binding olayı da güzel bir şey. Yani kişi kendi emeğiyle kestiği yaratıktan düşen itemi kendisi kullanabiliyor. Bu sayede hiçbir şey yapmadan sadece parasıyla çok sağlam item alamıyor oyuncular. Bu binding olayı sadece belirli itemlerde geçerli. Daha değersiz itemler ve potlar gibi konularda ticaret mevcut.
Ayrıca WoW sadece pwp'ye yönelik değil kendi potunu üreten meslekler mevcut ve bu şekilde oyun içi para kazanıp başka itemler alınabiliyor. Böyle özellikler de gelirse süper olur. Eskiden KO'da priestler pot üretip satardı, şimdi de var ama pek anlamı yok çünkü oyuncu basıyor TL'yi alıyor premium potunu. Yine P2W, gerçek hayatta olduğu için parası olan zenginler fakirleri eziyor, kesiyor, tokatlıyor.
Önerim olaran WoW'u örnek almak. Aylık sabit abonelik olacak ve kur fiyatları TL üzerinden olacak. Zaten KO kitlesi geleceği için bu oyuna ve yeni nesilde MMORPG kültürü oluşmadığı için parası olan, aylık maaş alan kesim gelecek oyuna. Öğrenci bile gelse aylık abonelik ücreti 50 TL gibi bi rakam olduğunda herkes oynayabilir. Şimdi diyecekseniz 20 TL olsun, tabi ben de öyle isterim ama KO'da dönen rakamları kimsenin almadığı bronz pre'nin bile 50 TL olduğu düşünürsek tüm oyuncularda aynı aboneliğin 50 TL olması çok normal. Bu rakam üzerinde kafa yorulum belirlenebilir. Olay sabit abonelik belirlenmesi sayesinde yapımcıların düzenli gelir kazanarak oyuna bakımı, geliştirmeyi devam edebilmesi ve oyuncuların gerçek parayla üstün olamayarak tamamen oyuna vakit harcayıp gelişebilmesi.
Ayrıca WoW'daki item binding olayı da güzel bir şey. Yani kişi kendi emeğiyle kestiği yaratıktan düşen itemi kendisi kullanabiliyor. Bu sayede hiçbir şey yapmadan sadece parasıyla çok sağlam item alamıyor oyuncular. Bu binding olayı sadece belirli itemlerde geçerli. Daha değersiz itemler ve potlar gibi konularda ticaret mevcut.
Ayrıca WoW sadece pwp'ye yönelik değil kendi potunu üreten meslekler mevcut ve bu şekilde oyun içi para kazanıp başka itemler alınabiliyor. Böyle özellikler de gelirse süper olur. Eskiden KO'da priestler pot üretip satardı, şimdi de var ama pek anlamı yok çünkü oyuncu basıyor TL'yi alıyor premium potunu. Yine P2W, gerçek hayatta olduğu için parası olan zenginler fakirleri eziyor, kesiyor, tokatlıyor.