• Rise Online World Türkiye'nin, hiçbir kurum, kuruluş ve Rise Online World ile bağı bulunmamaktadır. Gönüllü oyuncular tarafından kurulmuştur.

P2W Engellenmesi hk.

P2W Engellenebilir mi ? Neden ?


  • Kullanılan toplam oy
    5
  • Anketin kapanış tarihi: .

MrCaLamity

Rise Booster
RogueMaitreyaXayah
Mesajlar
72
Tepki puanı
33
Puanları
18
Arkadaşlar merhaba, ROW kitlesinin yarısından fazlasının P2W (Pay To Win ) mevzusuna hoş bakmadığını bir çoğumuz biliyor, buna bende dahilim. Oyunu oynanmaz hale getirip sadece reel para yatırıp hayatında 100 tane mob kesmemiş kişilerin bowl bölgesinde GOD gibi dolanması benim de hoşuma gitmiyor. Bu yüzden, P2W (Pay To Win ) olayının engellenmesini minumuma indirmek veya yok etmek için beyin fırtınası yaparak gelişimine katkı sağlayabiliriz diye düşündüm.

Oyun geliştiricilerinden Justice'ın yapmış olduğu açıklamalara da bakarsak bunu minumum düzeye indirgemeye çalıştıklarını fakat %100 oranda engellemenin imkansız olduğunu söyledi.

Şimdi bi bakalım elimizde neler var



* AH ( Action House )
* OM ( Old Merchant )

- AH ve OM sisteminin aynı anda yürütülebilir olması, sadece OM sistemi olmasından ne gibi bir farklar ortaya koyabilir ? Yoksa sadece OM sistemi gibi hiç bir fark yaratmaz mı ?



- Walkry, Pathos, Tatto, Kanat vb gibi daha bir çok şeye eklendiğini varsayarsak %1'lik bir etkinin bile hepsini bir araya getirdiğimizde anlam kazanarak P2W olayına çok olmasa da etki etkiğinin en büyük göstergesi olsa gerek. Basit bir varsayımla düşünürsek 7 - 8 tane iteme bu özelliklerin konulduğunu Toplam hasarda %10 'a yakın bir fark çıkar ki es geçilemiyecek düzeyde önemli. Yani, insanları bunları almaya zorlamak her ay gider ve oyunun oyun olmasından çıkması demek. Elbette oyun yapımcılarının giderleri var ve para kazanmak için piyasaya sürüyorlar temel amaç bu ama farklı bir ton yol varken işin kolayına kaçmak diğer oyunlardan bir farkı olmadığını gösterir.



- Oyun yapımcıları kesinlikle kitleyi önemsiyor. Oyun yapımcılarından birisinin gelipte bu tarz bilgi vermesi ametörlükten çok ROW kitlesine vermiş olduğu değeri gösteriyor.


Peki, sizce P2W olayının engellenmesi için neler yapılabilir ? Nasıl önlemler alınabilir ?
 

hlkmlgr

Yeni Oyuncu
RogueHeaveN
Mesajlar
8
Tepki puanı
2
Puanları
1
Buglar koxplar dupeler gibi sorunlarla karşılaşmadıktan sonra premium falan almışım bunlar sorun değil yeter ki illegal durumlarla karşılaşmayalım para yatırıyorsak da yatırdığımız paranın hakkını alalım para sorun değil.
 

ReginaMeis

Rise Booster
RogueReginaMeis
Mesajlar
200
Tepki puanı
158
Puanları
43
Buglar koxplar dupeler gibi sorunlarla karşılaşmadıktan sonra premium falan almışım bunlar sorun değil yeter ki illegal durumlarla karşılaşmayalım para yatırıyorsak da yatırdığımız paranın hakkını alalım para sorun değil.
Siz böyle düşünüyorsunuz fakat yanlışınız var. Oyunu keyifli zaman geçirebilmek için oynayan birsürü insan olacak. Bu insanlar kendi emekleriyle, oyunu oynayarak ilerlemeye çalışırken karşısına yüz binlerce lira veren adamlar çıkıp kafalarına vurursa nerde kaldı oyun keyfi. Kesinlikle gerçek para oyun içine etki etmemeli. Buglar, koxplar, dupeler kesinlikle ortaya çıkacaktır. Milyar dolarlık oyun firmaları bile bunun önüne geçemiyor. Önemli olan bunların hemen fixlenmesi ki yapımcı yayıncı diye bi saçmalık olmadığı için direk ulaşabileceğimizi düşünüyorum ilgili kişilere.

Oyundaki P2W engellemesi durumuna gelince. World of Warcraft'taki sistemler kullanılabilir diye düşünüyorum. Oyun sonu kullanılan eşyalar hariç (diyelim ki High Class ve Middle Class eşyalar) düşen eşyalar pazara konulabilir. Görev itemleri de buna dahil. Ama oyun sonu kullanılan, yeri değişmeyecek olan eşyaların belirli zindanların bosslarından düşmesi ve düştükten sonra alındığında karaktere kitlenmesi çok güzel bir çözüm olacaktır diye düşünüyorum. Eşya dağıtma muhabbetinin önüne de yine World of Warcraft'taki roll sistemi ile çözüm bulunulabilir.
 

LynKeus

Oyuncu
RogueLynKeus
Mesajlar
92
Tepki puanı
26
Puanları
18
Oyun geliştiricilerinin tabi ki para kazanması gerekecek sonuçta bu oyuna emek zaman veriyorlar ancak item konusunda size katılıyorum ücretli karakter güçlendirilmemeli. Premium cash veya özel ürünler satılacaktır bunları desteklerim örneğin Ko da ki mantıkla karakter öldüğün de respawn sc ile kalkıyorsun karakterin exp kaybetmesin yap ücretli sat oyun içi prieste diriltme özelliği koyarsın ister parası olan sc alır isteyen arkadaşını arar mantık bu olursa hem yönetim kazanır hem oyuncular kazanır.
 

Butwho

Oyuncu
RogueButwho
Mesajlar
35
Tepki puanı
23
Puanları
8
Bunu engellemenin tek yolu var o da GuildWars2 deki sistemi getirmektir. Tabi ki RokoSoft firması artık kararını vermiş ve Free2Play den devam edeceklerini açıkladılar. Ben oyunun aylık abonelik tarzında (WoW gibi) ya da oyun paketlerini satın alma yani BuyToPlay olarak oyunun sunularak, oyun içinde de sadece kozmetik amaçlı itemlerin satılması (GuildWars2 gibi) olmasını isterdim. Bu sayede firma en az şuan getirecekleri sistem kadar para kazanabilirdi.
Free2Play oyunlarda oyuncu kitlesinin çoğunluğu hiç para harcamaz ve az bir kitle çok para harcar. Bu da iki grup arasında (ne kadar engellemeye çalışılsada) eşitsizliğe ve adaletsizliğe yol açar. Halbuki herkesin aynı miktarda para harcayacağı aylık abonelik sistemi sayesinde firma F2p e oranla daha fazla para kazanır. (oyun içi kozmetik satışlarını saymıyorum bile). Şuan f2p olarak oyunu sunacak olmaları benim gözümde oyunu 1-0 geride bıraktı. Bakalm oyun başlayınca her şey çok daha netleşir, umarım adaletli bir oyun olur ve zevkle oynarız.
 
Üst