- Mesajlar
- 34
- Tepki puanı
- 25
- Puanları
- 8

Level
1
Oyun henüz Alfa'ya dahi çıkmamışken, yani yol yakınken bu Free2Play sevdasından vazgeçilmesi gerektiğini düşünüyorum. Oyun yetkililerinin oyuncuları dinlediğini ve yapılan yorumları dikkate alarak bazı kararları verdiklerini biliyorum. Bu yüzden bu konuyu açma gereği duydum.
Öncelikle yapımcı firmanın oyunu Free2Play olarak çıkarmak istemesinin sebebinin, ilk aşamada daha fazla oyuncuyu oyun içerisine çekerek bir kitle oluşturmak olduğu aşikar. Ancak, unutmamak gereken bir konu var o da şu ki; bir oyun firması için oyuncu sayısından daha önemli bir şey varsa o da oyuncuların niteliğidir. Ne demek istiyorum kısaca açıklayayım:
Free2Play oyunlarda oyuncu kitlesinin çoğu oyunu ya para vermeden oynar ya da min. düzeyde para harcar. Az bir kesim ise oyuna çok fazla para harcar ve bu da iki grup arasında ister istemez adaletsizliğe yol açar. Örneğin oyunu 1000 kişi oynuyorsa, 700 - 800 kişi oyuna ya hiç para harcamaz ya da min. düzeyde harcayarak sadece temel gereksinimlere yönelir, yani oyunun asıl para kazandığı kitle aslında 200 kişidir. Bu sistemin dezavantajlarını hepimiz Knight Online ya da diğer benzer F2P oyunlardan biliyoruz. Bunu engellemenin tek yolu var o da yine hepimizin bildiği aylık abonelik sistemi. Bu sistem gelirse evet oyuna bu sefer 1000 kişi başlamaz, belki bunun yarısı başlar, ancak herkes oyuna aylık olarak para kazandırır. Oyuna başlayacak olan 500 kişinin içerisinde 200 kişilik oyuna fazla para yatıran kitlenin de olacağını düşündüğümüz zaman, ve bu kitlenin aylık abonelik haricinde "oyuna ekstra para yatırması" sağlandığı zaman şirket max. gelire ulaşır. Bunu da oyun içerisinde oyuna etkisi olmayan, örneğin kozmetik itemlerin satıldığı (Dota2 ve GuildWars2 deki gibi) oyun içi pazar sistemiyle sağlarsınız.
Sonuç olarak; oyuna başlama potansiyeli olan 1000 kişiden, oyuna getirisi max. olan 200 kişiyi çekmiş olursun, kalanlarında oyuna hiç para harcamamaktansa aylık abonelik sistemiyle az bir miktarda olsa şirkete düzenli olarak para kazandırmalarını sağlamış olursun. Oyunu oynayan kitle içinde bu çok avantajlıdır çünkü bu sayede; oyun içi item adaletsizliği olmaz, KO daki gibi oyunu sadece farm yapıp para kazanma aracı olarak gören kitle olmaz, çoluk çocuk kitlesi oyunda barınamaz (ki bu firmaya asıl para kazandıran kitlenin oyunu bırakmasında ciddi bir etmendir), serverlar rahatlayacağı için lag - ping durumları azalır vs.vs. Demek istediğimi sanırım anlatabildim. Yorum yaparak fikirlerinizi belirtirseniz sevinirim, hepinize iyi forumlar
Öncelikle yapımcı firmanın oyunu Free2Play olarak çıkarmak istemesinin sebebinin, ilk aşamada daha fazla oyuncuyu oyun içerisine çekerek bir kitle oluşturmak olduğu aşikar. Ancak, unutmamak gereken bir konu var o da şu ki; bir oyun firması için oyuncu sayısından daha önemli bir şey varsa o da oyuncuların niteliğidir. Ne demek istiyorum kısaca açıklayayım:
Free2Play oyunlarda oyuncu kitlesinin çoğu oyunu ya para vermeden oynar ya da min. düzeyde para harcar. Az bir kesim ise oyuna çok fazla para harcar ve bu da iki grup arasında ister istemez adaletsizliğe yol açar. Örneğin oyunu 1000 kişi oynuyorsa, 700 - 800 kişi oyuna ya hiç para harcamaz ya da min. düzeyde harcayarak sadece temel gereksinimlere yönelir, yani oyunun asıl para kazandığı kitle aslında 200 kişidir. Bu sistemin dezavantajlarını hepimiz Knight Online ya da diğer benzer F2P oyunlardan biliyoruz. Bunu engellemenin tek yolu var o da yine hepimizin bildiği aylık abonelik sistemi. Bu sistem gelirse evet oyuna bu sefer 1000 kişi başlamaz, belki bunun yarısı başlar, ancak herkes oyuna aylık olarak para kazandırır. Oyuna başlayacak olan 500 kişinin içerisinde 200 kişilik oyuna fazla para yatıran kitlenin de olacağını düşündüğümüz zaman, ve bu kitlenin aylık abonelik haricinde "oyuna ekstra para yatırması" sağlandığı zaman şirket max. gelire ulaşır. Bunu da oyun içerisinde oyuna etkisi olmayan, örneğin kozmetik itemlerin satıldığı (Dota2 ve GuildWars2 deki gibi) oyun içi pazar sistemiyle sağlarsınız.
Sonuç olarak; oyuna başlama potansiyeli olan 1000 kişiden, oyuna getirisi max. olan 200 kişiyi çekmiş olursun, kalanlarında oyuna hiç para harcamamaktansa aylık abonelik sistemiyle az bir miktarda olsa şirkete düzenli olarak para kazandırmalarını sağlamış olursun. Oyunu oynayan kitle içinde bu çok avantajlıdır çünkü bu sayede; oyun içi item adaletsizliği olmaz, KO daki gibi oyunu sadece farm yapıp para kazanma aracı olarak gören kitle olmaz, çoluk çocuk kitlesi oyunda barınamaz (ki bu firmaya asıl para kazandıran kitlenin oyunu bırakmasında ciddi bir etmendir), serverlar rahatlayacağı için lag - ping durumları azalır vs.vs. Demek istediğimi sanırım anlatabildim. Yorum yaparak fikirlerinizi belirtirseniz sevinirim, hepinize iyi forumlar