• Rise Online World Türkiye'nin, hiçbir kurum, kuruluş ve Rise Online World ile bağı bulunmamaktadır. Gönüllü oyuncular tarafından kurulmuştur.

Nedir bu Free2Play sevdası?

Sizce "Aylık Abonelik" mi "Free2Play" mi?


  • Kullanılan toplam oy
    10
  • Anket kapatılmış .

Butwho

Oyuncu
RogueButwho
Mesajlar
34
Tepki puanı
24
Puanları
8
Oyun henüz Alfa'ya dahi çıkmamışken, yani yol yakınken bu Free2Play sevdasından vazgeçilmesi gerektiğini düşünüyorum. Oyun yetkililerinin oyuncuları dinlediğini ve yapılan yorumları dikkate alarak bazı kararları verdiklerini biliyorum. Bu yüzden bu konuyu açma gereği duydum.
Öncelikle yapımcı firmanın oyunu Free2Play olarak çıkarmak istemesinin sebebinin, ilk aşamada daha fazla oyuncuyu oyun içerisine çekerek bir kitle oluşturmak olduğu aşikar. Ancak, unutmamak gereken bir konu var o da şu ki; bir oyun firması için oyuncu sayısından daha önemli bir şey varsa o da oyuncuların niteliğidir. Ne demek istiyorum kısaca açıklayayım:

Free2Play oyunlarda oyuncu kitlesinin çoğu oyunu ya para vermeden oynar ya da min. düzeyde para harcar. Az bir kesim ise oyuna çok fazla para harcar ve bu da iki grup arasında ister istemez adaletsizliğe yol açar. Örneğin oyunu 1000 kişi oynuyorsa, 700 - 800 kişi oyuna ya hiç para harcamaz ya da min. düzeyde harcayarak sadece temel gereksinimlere yönelir, yani oyunun asıl para kazandığı kitle aslında 200 kişidir. Bu sistemin dezavantajlarını hepimiz Knight Online ya da diğer benzer F2P oyunlardan biliyoruz. Bunu engellemenin tek yolu var o da yine hepimizin bildiği aylık abonelik sistemi. Bu sistem gelirse evet oyuna bu sefer 1000 kişi başlamaz, belki bunun yarısı başlar, ancak herkes oyuna aylık olarak para kazandırır. Oyuna başlayacak olan 500 kişinin içerisinde 200 kişilik oyuna fazla para yatıran kitlenin de olacağını düşündüğümüz zaman, ve bu kitlenin aylık abonelik haricinde "oyuna ekstra para yatırması" sağlandığı zaman şirket max. gelire ulaşır. Bunu da oyun içerisinde oyuna etkisi olmayan, örneğin kozmetik itemlerin satıldığı (Dota2 ve GuildWars2 deki gibi) oyun içi pazar sistemiyle sağlarsınız.

Sonuç olarak; oyuna başlama potansiyeli olan 1000 kişiden, oyuna getirisi max. olan 200 kişiyi çekmiş olursun, kalanlarında oyuna hiç para harcamamaktansa aylık abonelik sistemiyle az bir miktarda olsa şirkete düzenli olarak para kazandırmalarını sağlamış olursun. Oyunu oynayan kitle içinde bu çok avantajlıdır çünkü bu sayede; oyun içi item adaletsizliği olmaz, KO daki gibi oyunu sadece farm yapıp para kazanma aracı olarak gören kitle olmaz, çoluk çocuk kitlesi oyunda barınamaz (ki bu firmaya asıl para kazandıran kitlenin oyunu bırakmasında ciddi bir etmendir), serverlar rahatlayacağı için lag - ping durumları azalır vs.vs. Demek istediğimi sanırım anlatabildim. Yorum yaparak fikirlerinizi belirtirseniz sevinirim, hepinize iyi forumlar:)
 

IITURKII

Yeni Oyuncu
RogueIITURKII
Mesajlar
15
Tepki puanı
7
Puanları
3
Oyun henüz Alfa'ya dahi çıkmamışken, yani yol yakınken bu Free2Play sevdasından vazgeçilmesi gerektiğini düşünüyorum. Oyun yetkililerinin oyuncuları dinlediğini ve yapılan yorumları dikkate alarak bazı kararları verdiklerini biliyorum. Bu yüzden bu konuyu açma gereği duydum.
Öncelikle yapımcı firmanın oyunu Free2Play olarak çıkarmak istemesinin sebebinin, ilk aşamada daha fazla oyuncuyu oyun içerisine çekerek bir kitle oluşturmak olduğu aşikar. Ancak, unutmamak gereken bir konu var o da şu ki; bir oyun firması için oyuncu sayısından daha önemli bir şey varsa o da oyuncuların niteliğidir. Ne demek istiyorum kısaca açıklayayım:

Free2Play oyunlarda oyuncu kitlesinin çoğu oyunu ya para vermeden oynar ya da min. düzeyde para harcar. Az bir kesim ise oyuna çok fazla para harcar ve bu da iki grup arasında ister istemez adaletsizliğe yol açar. Örneğin oyunu 1000 kişi oynuyorsa, 700 - 800 kişi oyuna ya hiç para harcamaz ya da min. düzeyde harcayarak sadece temel gereksinimlere yönelir, yani oyunun asıl para kazandığı kitle aslında 200 kişidir. Bu sistemin dezavantajlarını hepimiz Knight Online ya da diğer benzer F2P oyunlardan biliyoruz. Bunu engellemenin tek yolu var o da yine hepimizin bildiği aylık abonelik sistemi. Bu sistem gelirse evet oyuna bu sefer 1000 kişi başlamaz, belki bunun yarısı başlar, ancak herkes oyuna aylık olarak para kazandırır. Oyuna başlayacak olan 500 kişinin içerisinde 200 kişilik oyuna fazla para yatıran kitlenin de olacağını düşündüğümüz zaman, ve bu kitlenin aylık abonelik haricinde "oyuna ekstra para yatırması" sağlandığı zaman şirket max. gelire ulaşır. Bunu da oyun içerisinde oyuna etkisi olmayan, örneğin kozmetik itemlerin satıldığı (Dota2 ve GuildWars2 deki gibi) oyun içi pazar sistemiyle sağlarsınız.

Sonuç olarak; oyuna başlama potansiyeli olan 1000 kişiden, oyuna getirisi max. olan 200 kişiyi çekmiş olursun, kalanlarında oyuna hiç para harcamamaktansa aylık abonelik sistemiyle az bir miktarda olsa şirkete düzenli olarak para kazandırmalarını sağlamış olursun. Oyunu oynayan kitle içinde bu çok avantajlıdır çünkü bu sayede; oyun içi item adaletsizliği olmaz, KO daki gibi oyunu sadece farm yapıp para kazanma aracı olarak gören kitle olmaz, çoluk çocuk kitlesi oyunda barınamaz (ki bu firmaya asıl para kazandıran kitlenin oyunu bırakmasında ciddi bir etmendir), serverlar rahatlayacağı için lag - ping durumları azalır vs.vs. Demek istediğimi sanırım anlatabildim. Yorum yaparak fikirlerinizi belirtirseniz sevinirim, hepinize iyi forumlar:)
Bu yöntemin oyun içi item adaletsizliği ile ne ilgisi var? Bu trade kapatma ile olur. Bu yöntemin farmcıları engellemekle ne ilgisi var? Bu da genie kaldırmakla olur. Bu yöntemin çoluk çocuk kitlesiyle ne alakası var? 30 yaşında ekonomik durumundan dolayı saçma salak bir şeye aylık 100 TL ye abone olamadı diye çoluk çocuk mu oluyor insanlar. Senin dediğin sistem hiçbir problemi çözmüyor. Sadece firmayı zengin ediyor.
 
KS
Butwho

Butwho

Oyuncu
RogueButwho
Mesajlar
34
Tepki puanı
24
Puanları
8
Yazdığın trade, genie gibi özellikler Knight Online ve benzeri F2P oyunlarda olan şeyler ztn. Bunlar tabiki olmamalı oyun içerisinde. Knight online ın ilk çıktığı yıllara gidelim, oyun ozamanlar WoW gibi aylık abonelik sistemi üzerine kurulsaydı ortaokul ilkokul tayfası oyunu oynarmıydı? Oyunda koxp dupe ne ararsan vardı ve yıllar sonra anca engelleyebildiler. Wow da bunların hangisini gördük? Oyuncu kitlesinin niteliginden kastım budur. Kusura bakma ama çoluk çocuk yada toksik-hileci kitle oynayacaksa hiç oynamamak daha iyidir oyunu, en azından kendi açımdan öyle.
30 yaşında ekonomik durumundan saçma salak bir şeye abone mi olunur demişsin. "Saçma Salak" bir şey olarak görüyorsan bu oyunu, neden Rise Online forumundasın onu da merak ediyorum. Ayrıca oyunun aylık 100tl olmasına gerek yok, makul bir fiyat bulunur ve belirttiğim gibi oyun içi kozmetik satışıyla, firma abonelik parasına ek olarak gayet güzel para kazanır. Hem oyuncu hem yapımcı firma için en iyi sistem bu.
 

Veezy

Yeni Oyuncu
WarriorVeezyIsBack
Mesajlar
5
Tepki puanı
3
Puanları
3
Ben 2004 yılında 13 yaşındaydım ve ortaokuldaydım. Bizlerde öyle bir iz bırakmış ki yaşım 30 oldu ve bu forumda buraya yorum yazıyorum. Oyuna haksızlık etmeyeyim fakat bildiğimiz oyunla çok çok benzerliği olduğundan bu şekilde konuşuyorum.

Ben oyunun F2P olması tarafındayım. Çoğumuzun oyundan aradığı özellik o eski tat, dostluklar, sohbetler, pazar ve pk. Premium veya diğer ek özellikler olmalı FAKAT altını çizerek söylüyorum FAKAT bu denge öyle bir şekilde ayarlanmalı ki makas ucu 180 dereceye yakın bir şekilde açık olmamalı. Ayrıca bu satılan ek özellik fiyatları da oyunun oynandığı ülke şartlarına göre de esneklik gösterebilmeli. Benim beklentim emek ile karakterimizi geliştirmemiz. Bunun yanında ufak destekler ile (Çok aşırı fark yaratmayacak şekilde) oyunu biraz daha kolaylaştırmak. Oyunda farm yapmak kesinlikle zor olmalı ve öyle 3-5 günde maksimum levele çıkmamalı maksimum levele çıkmak için en az 45-50 gün farm yapmanın yanı sıra merak duygumuzu aktif tutacak bir hikaye ile hikayeye bağlı görevler olmalı ve oyun sindirilerek oynanmalı. Yoksa günümüz tüketim toplumunda birçok şeyi olduğu gibi kısa zamanda da bu oyunu tüketiriz. Saygılar.
 

MiTKOnLine

Yeni Oyuncu
WarriorMiTKOnLine
Mesajlar
12
Tepki puanı
4
Puanları
3
Ben 2004 yılında 13 yaşındaydım ve ortaokuldaydım. Bizlerde öyle bir iz bırakmış ki yaşım 30 oldu ve bu forumda buraya yorum yazıyorum. Oyuna haksızlık etmeyeyim fakat bildiğimiz oyunla çok çok benzerliği olduğundan bu şekilde konuşuyorum.

Ben oyunun F2P olması tarafındayım. Çoğumuzun oyundan aradığı özellik o eski tat, dostluklar, sohbetler, pazar ve pk. Premium veya diğer ek özellikler olmalı FAKAT altını çizerek söylüyorum FAKAT bu denge öyle bir şekilde ayarlanmalı ki makas ucu 180 dereceye yakın bir şekilde açık olmamalı. Ayrıca bu satılan ek özellik fiyatları da oyunun oynandığı ülke şartlarına göre de esneklik gösterebilmeli. Benim beklentim emek ile karakterimizi geliştirmemiz. Bunun yanında ufak destekler ile (Çok aşırı fark yaratmayacak şekilde) oyunu biraz daha kolaylaştırmak. Oyunda farm yapmak kesinlikle zor olmalı ve öyle 3-5 günde maksimum levele çıkmamalı maksimum levele çıkmak için en az 45-50 gün farm yapmanın yanı sıra merak duygumuzu aktif tutacak bir hikaye ile hikayeye bağlı görevler olmalı ve oyun sindirilerek oynanmalı. Yoksa günümüz tüketim toplumunda birçok şeyi olduğu gibi kısa zamanda da bu oyunu tüketiriz. Saygılar.
Söylediklerine katılıyorum. Oyun hemen tüketilen tarzda olmamalı. Sonuçta KO ilk çıktığında oyunun çözülmesi çok uzun zaman aldı ve asıl zevki de buydu. Tamam bu oyun KO'dan esinlenerek yapılmış ona bir itirazımız yok fakat görevleri level kasmaları dungeonları yani tüm ekstralarıyla farklı olması lazım. Yoksa arkadaşın dediği gibi hemen tüketirsek pvp serverdan farklı kalmayacaktır.
 
Üst